• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag förstår precis vad du går igenom. Jag hade alla dessa tankar, inte minst då en borgenär motsatte sig min skuldsanering och det drog ut på tiden innan beslutet kom.
Mycket demoner som far genom skallen...
En natt utan sömn.
Tror jag aldrig varit med om detta i mitt liv tidigare, måndagen var bästa dagen på flera flera år, den känslan att det närmar sig en skuldsanering.
Sen på tisdagen, för första gången någonsin typ man får uppmuntrande ord från chefen och att dom vill ge mig löneökning bara sådär. Känns ju också bra.

men sen när man meddelar handläggaren detta och får känslan att detta kan stjälpa min skuldsanering, ja den känslan var oerhört konstig.
Så nu måste jag vänta på att alla först tagit del av förslaget på betalningsplanen, och sen ska handläggaren göra en ny bedömning.

Någon insatt som tror jag kan få avslag/eller kommer gå bra ändå med denna ökning på knappt 600 kr/netto per månad.

så som handläggaren sa till mig lät det inte så positivt utan att säga något rakt ut
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
274
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Jag fick 1300kr i löneförhöjning när jag hade inledande hände ingenting inte ens högre betal plan. Så jag tror inte du ska behöva vara orolig. Hoppas allt går vägen. Ändå så får mina inkassobolag 93% av det jag är skyldig dom. Och detta vara för 2 och halvt år sen.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Kommer dem 600 göra att du helt plötsligt hamnar ovanför linjen? Du kan garanterat vara lugn.
Enligt som jag tolkade vad handläggaren skrev till mig så lät det lite så. Som att mitt betalningsyteummw
Jag fick 1300kr i löneförhöjning när jag hade inledande hände ingenting inte ens högre betal plan. Så jag tror inte du ska behöva vara orolig. Hoppas allt går vägen. Ändå så får mina inkassobolag 93% av det jag är skyldig dom. Och detta vara för 2 och halvt år sen.
ok, meddelade du handläggaren då?
Gjorde dom en helt ny uträkning?
Fick du det efter betalplanen var utskickad?

oj, 93% det var mycket.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En natt utan sömn.
Tror jag aldrig varit med om detta i mitt liv tidigare, måndagen var bästa dagen på flera flera år, den känslan att det närmar sig en skuldsanering.
Sen på tisdagen, för första gången någonsin typ man får uppmuntrande ord från chefen och att dom vill ge mig löneökning bara sådär. Känns ju också bra.

men sen när man meddelar handläggaren detta och får känslan att detta kan stjälpa min skuldsanering, ja den känslan var oerhört konstig.
Så nu måste jag vänta på att alla först tagit del av förslaget på betalningsplanen, och sen ska handläggaren göra en ny bedömning.

Någon insatt som tror jag kan få avslag/eller kommer gå bra ändå med denna ökning på knappt 600 kr/netto per månad.

så som handläggaren sa till mig lät det inte så positivt utan att säga något rakt ut
Jag tror att det är din egen ångest som talar. Jag har mycket svårt att tro att din löneökning ska stjälpa din skuldsanering. Då har du knappast varit insolvent innan heller.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag tror att det är din egen ångest som talar. Jag har mycket svårt att tro att din löneökning ska stjälpa din skuldsanering. Då har du knappast varit insolvent innan heller.
Hoppas på det.
Men handläggaren förklarade väldigt noga att mitt betalningsutrymme skulle bli ännu större nu, vad som skulle ske nu och vad som händer om jag får avslag, att jag då har viss tid på mig att överklaga osv…plus att anledningen till att jag fått avslag tidigare var pga av att jag hade chans att betala tillbaka detta själv. inget om hur processen skulle bli framöver om jag skulle bli godkänd. Inga uppmuntrade ord så att säga.
Det var väldigt precis att det var samma dag som jag fick löneökning som handläggaren skickade ut betalplanen till borgenärerna. Vilket gör att jag måste vänta 3 veckor till dom kan göra en helt ny bedömning
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
274
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Klart jag meddelade handläggare hon var bara glad att jag fått löneförhöjning. Hon sa att jag fick behålla dom och att hon satte dom på min buffert från 400kr till 1000kr. Då jag har en ryggsjukdom och sa att jag kan få behålla dom ifall min rygg blir värre och jag måste ha mera mediciner
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Klart jag meddelade handläggare hon var bara glad att jag fått löneförhöjning. Hon sa att jag fick behålla dom och att hon satte dom på min buffert från 400kr till 1000kr. Då jag har en ryggsjukdom och sa att jag kan få behålla dom ifall min rygg blir värre och jag måste ha mera mediciner
Ok.
Ja var ju inte riktigt så jag tyvärr uppfattade att min handläggare tog det med min löneökning..fick intrycket att jag hade gjort något fel typ. Inte ”men vad roligt med löneökning, grattis”
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hoppas på det.
Men handläggaren förklarade väldigt noga att mitt betalningsutrymme skulle bli ännu större nu, vad som skulle ske nu och vad som händer om jag får avslag, att jag då har viss tid på mig att överklaga osv…plus att anledningen till att jag fått avslag tidigare var pga av att jag hade chans att betala tillbaka detta själv. inget om hur processen skulle bli framöver om jag skulle bli godkänd. Inga uppmuntrade ord så att säga.
Det var väldigt precis att det var samma dag som jag fick löneökning som handläggaren skickade ut betalplanen till borgenärerna. Vilket gör att jag måste vänta 3 veckor till dom kan göra en helt ny bedömning
Får man fråga hur mycket skulder du har ? Och hur mycket du skulle betala in ?
 

Enljusaredag

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
27 December 2019
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej alla! Nu har det gått två veckor sedan jag fick inledande. Hur lång tid för er har det tagit om handläggaren vill ha komplettering osv innan betalplanen skickas ut? Undrar även, jag fick 0kr att betala under inledande och högst troligt blir det 0kr i betalplan då de inte kan ta något på löneutmätning. Är det vanligt att borgenärer sätter sig emot bara för att om man får 0kr i betalplan efter de fått ta del av denna?
 

Starpainter

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Oktober 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Hej. Till er som gjort en omprövning av er skuldsanering för högre inkomst. (Vet att dom kan gå med på 4-5k brutto ibland).

Men är det någon som gjort omprövning och fått höjt betalbelopp?
Och har ni isåfall fått det höjt med hela den summan eller har ni fått behålla något av själva inkomsthöjningen?.
Mvh
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp