• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag säger inte heller att jag är helt säker :) jag kan ha helt fel ! Men vid löneutmätning som jag har nu är det i % på storleken på skulden ! Borde ju nästan vara så vid utmätning också
Ja, fast skillnaden är att du vid skusan "endast" betalar i fem år och sen skrivs det av tänker jag.
Dessutom fortsätter ju räntorna att ticka under utmätning.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja, fast skillnaden är att du vid skusan "endast" betalar i fem år och sen skrivs det av tänker jag.
Dessutom fortsätter ju räntorna att ticka under utmätning.
Ja fast om jag räknat rätt så får tex mitt Handelsbanken 4000 kr månad i 5 år och det är ju totalt 50 betalningar eftersom två st är fria varje år ! Då skulle dom få 200k av 300k totalt tillbaka genom skuldsaneringen
 
Senast ändrad:

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Oj, jag minns inte riktigt men inte många hundralappar...
Låter ju knepigt om det står och faller på 600 kronor...
Har fått en riktig jävla obehaglig känsla nu att detta kommer skita sig pga denna höjning.
Att man skulle bli ”straffad” för att man blir uppmärksammad på arbetet känns sådär.

först glad som fan i måndags, för betalplanen.
Sen detta, gör att man återigen lever med denna klump i magen och känner att livet är meningslöst
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har fått en riktig jävla obehaglig känsla nu att detta kommer skita sig pga denna höjning.
Att man skulle bli ”straffad” för att man blir uppmärksammad på arbetet känns sådär.

först glad som fan i måndags, för betalplanen.
Sen detta, gör att man återigen lever med denna klump i magen och känner att livet är meningslöst
Borde ju verkligen inte stå och hänga på 600 kr månad ! Menar varje år höjs lönerna oftast mellan 500-1000 kr !
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Borde ju verkligen inte stå och hänga på 600 kr månad ! Menar varje år höjs lönerna oftast mellan 500-1000 kr !
Läser jag mellan raderna på vad min handläggare säger kommer det skita sig.
vilken jävla ångest man fick av detta.
Kommer få gå med denna ovisshet i ca 3-4 veckor nu innan man får nytt besked
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Har fått en riktig jävla obehaglig känsla nu att detta kommer skita sig pga denna höjning.
Att man skulle bli ”straffad” för att man blir uppmärksammad på arbetet känns sådär.

först glad som fan i måndags, för betalplanen.
Sen detta, gör att man återigen lever med denna klump i magen och känner att livet är meningslöst
Jag känner igen dina tankar...man får en jäkla massa konstiga, negativa funderingar när man är i den situation du är (och jag varit). Jag tror, utan att veta, att de 600:-/mån inte kommer att stjälpa dig men som sagt..dessa tankar och klumpen i magen är svåra att kämpa mot.
Jag tror det kommer går bra!
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag känner igen dina tankar...man får en jäkla massa konstiga, negativa funderingar när man är i den situation du är (och jag varit). Jag tror, utan att veta, att de 600:-/mån inte kommer att stjälpa dig men som sagt..dessa tankar och klumpen i magen är svåra att kämpa mot.
Jag tror det kommer går bra!
Tack för orden!
Jo man tycker ju inte det, men på vad handläggaren säger så känns det som att det ligger närmare till hands att det stjälper istället för hjälper…men vad vet man.
Och just nu denna ovisshet i drygt en månad var inte direkt vad man behövde.
Så jäkla glad i måndags och såg ljuset i tunneln, men sen snabbt tillbaka till ett totalt jävla mörker.
Men men, den som lever får se hur de blir
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack för orden!
Jo man tycker ju inte det, men på vad handläggaren säger så känns det som att det ligger närmare till hands att det stjälper istället för hjälper…men vad vet man.
Och just nu denna ovisshet i drygt en månad var inte direkt vad man behövde.
Så jäkla glad i måndags och såg ljuset i tunneln, men sen snabbt tillbaka till ett totalt jävla mörker.
Men men, den som lever får se hur de blir
Jag förstår precis vad du går igenom. Jag hade alla dessa tankar, inte minst då en borgenär motsatte sig min skuldsanering och det drog ut på tiden innan beslutet kom.
Mycket demoner som far genom skallen...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp