• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag brukar råda alla att alltid kontakta sin/en handläggare när det uppstår frågor som avviker från det "normala" men om jag skulle ge mig på en gissning i detta fall så får du behålla det på samma sätt som man får behålla skatteåterbäring efter att beslutet om skuldsanering vunnit laga kraft. Dessutom är ju som du skriver, juni betalningsfri.

Jag tänker för egen del att allt som avviker kan äventyra min sanering och det är inte värt det, därav rådet att alltid kontakta handläggare :)
Det låter verkligen klokt :) kommer absolut kontakta handläggaren om jag nu får någon skuldsanering :) hade ju faktiskt varit guld värda pengar ..för skulle ha ca 30k efter jag betalat den månaden :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok, hur mycket höjning fick du?
Min handläggare svarade att dom skulle göra en beräkning om jag fortfarande är kvalificerad insolvent.
Skulle ju kännas för jävla dåligt om beslutet ändras pga detta. Handlar om knappt 600 netto per månad
Oj, jag minns inte riktigt men inte många hundralappar...
Låter ju knepigt om det står och faller på 600 kronor...
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Någon som vet hur man gör om man skulle få skuldsanering och sedan är ju juni betalningsfri månad ! Den månaden får jag varje år semester ersättning som många andra får och det brukar ligga på ca 15k extra ! Hur gör man då ?

Jag hade exakt sådär. Jag fick inledande i Juni och fick i slutet min lönespec med semestererstättning. Dock så låg min på strax under 4k ungefär, så ingen jättesumma.
Men jag hörde av mig till Kfm och frågade. Fick svaret att jag kunde behålla ersättningen då det var en engångssumma som betalades ut, ingenting löpande som kommer varje månad.
Fast när det kommer upp i större summor vet jag faktiskt inte hur dom ställer sig till det.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag hade exakt sådär. Jag fick inledande i Juni och fick i slutet min lönespec med semestererstättning. Dock så låg min på strax under 4k ungefär, så ingen jättesumma.
Men jag hörde av mig till Kfm och frågade. Fick svaret att jag kunde behålla ersättningen då det var en engångssumma som betalades ut, ingenting löpande som kommer varje månad.
Fast när det kommer upp i större summor vet jag faktiskt inte hur dom ställer sig till det.
Då är det aboslut det bästa att fråga dom om det kommer dit :) för det är ju ändå en del pengar ! Skulle tro det blir ca 15k mer brutto totalt ! Ca 35-38k netto liksom
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Runt går vi väl , men det är jobbigt att behöva tänka hela tiden på dom stora lånen som inte är släppta !

Men får du väl inledande så får du ju inte betala på några lån alls. Eller missade jag något nu?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp