• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Dina medlåntagare får betala hela summan.
Ja självklart ! Men dom kan ju forsätta månadsvis så går dom inte till kronofogden , för det behöver ju inte ligga hos kronofogden för man ska få skuldsanering
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Dina medlåntagare får betala hela summan.
Sen får Handelsbanken och Norwegian ca 50 % av allt från kronofogden varje år med och det är inga små summor :) så blir inte så mycket för medlånetagaren faktiskt ! Av 300k så får dom 200k av kronofogden !
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
229
Poäng
407
Jag hade exakt sådär. Jag fick inledande i Juni och fick i slutet min lönespec med semestererstättning. Dock så låg min på strax under 4k ungefär, så ingen jättesumma.
Men jag hörde av mig till Kfm och frågade. Fick svaret att jag kunde behålla ersättningen då det var en engångssumma som betalades ut, ingenting löpande som kommer varje månad.
Fast när det kommer upp i större summor vet jag faktiskt inte hur dom ställer sig till det.
Men semesterersättning(om du inte har ett jobb där du tjänar in semester) kan ju knappast påverka din sanering?
Då när du angivit din lön, så har du väl angivit din års-lön? (Där räknas semester-ersättning in).
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jo men om du bara betalar 33% av skulden så får ju medlåntagaren betala 67%
Fast på dom 50 månaderna man betalar så blir det 4000x50 = 200 000 av 300 000 kr ! Och då betalar medlånetagaren resten 100 000 ...
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Fast på dom 50 månaderna man betalar så blir det 4000x50 = 200 000 av 300 000 kr ! Och då betalar medlånetagaren resten 100 000 ...
Nu vet jag inte om jag svarar på fel sak men jag fick inte reda på procentsatsen som återbetalas till borgenärerna förrän jag fick förslaget från KF.
Det kan vara så att jag inte räknade ut det innan heller iofs..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nu vet jag inte om jag svarar på fel sak men jag fick inte reda på procentsatsen som återbetalas till borgenärerna förrän jag fick förslaget från KF.
Det kan vara så att jag inte räknade ut det innan heller iofs..
Jag säger inte heller att jag är helt säker :) jag kan ha helt fel ! Men vid löneutmätning som jag har nu är det i % på storleken på skulden ! Borde ju nästan vara så vid skuldsanering också !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp