• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hoppas på det.
Men handläggaren förklarade väldigt noga att mitt betalningsutrymme skulle bli ännu större nu, vad som skulle ske nu och vad som händer om jag får avslag, att jag då har viss tid på mig att överklaga osv…plus att anledningen till att jag fått avslag tidigare var pga av att jag hade chans att betala tillbaka detta själv. inget om hur processen skulle bli framöver om jag skulle bli godkänd. Inga uppmuntrade ord så att säga.
Det var väldigt precis att det var samma dag som jag fick löneökning som handläggaren skickade ut betalplanen till borgenärerna. Vilket gör att jag måste vänta 3 veckor till dom kan göra en helt ny bedömning

Jag fick några hundra i löneökning och berättade detta för handläggaren. Hon sa bara "Okej". Sen inget mer med det.
Det hade även räknats med ett lån som en långivare skickat in dubbelt när dom lämnade in skulderna man har och jag fick betalplanen som man ska godkänna.
Så när jag såg detta så räknades runt 250k bort från skulden där. Men detta påverkade varken min månadsinbetalning eller bufferpeng, utan bara att borgenärerna skulle få nån procent mer.

Så att 600kr skulle ställa till det låter galet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Idag kom äntligen betalplanen i brevlådan, ska ringa handläggare imorgon och godkänna o sen sätta mig o be typ att ingen motsätter sig, 5 år och borgenärer får 53% tillbaka
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Idag kom äntligen betalplanen i brevlådan, ska ringa handläggare imorgon och godkänna o sen sätta mig o be typ att ingen motsätter sig, 5 år och borgenärer får 53% tillbaka
Måste vara en skön känsla :) hoppas verkligen jag med får
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ni som fått skuldsanering beviljat , hur lång tid tog det från ni lämnade in ansökan tills ni blev beviljade ? :)
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Ni som fått skuldsanering beviljat , hur lång tid tog det från ni lämnade in ansökan tills ni blev beviljade ? :)
Den 16/3 fick jag brev om att KF tagit emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och beslutade samma dag om inledande. 8/7 fick jag betalplanen och den 13/7 godkände jag den. 17/8 kom beslutet om skuldsanering. Det hela har gått enormt smidigt och nu är det bara 6 dgr kvar innan det vinner laga kraft.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Den 16/3 fick jag brev om att KF tagit emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och beslutade samma dag om inledande. 8/7 fick jag betalplanen och den 13/7 godkände jag den. 17/8 kom beslutet om skuldsanering. Det hela har gått enormt smidigt och nu är det bara 6 dgr kvar innan det vinner laga kraft.
Stort tack verkligen :) ca 5 månader då :) inte super länge ändå :)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag har nog inte hängt med, men ja vill minnas att du tidigare pratade om ca 2,5 år med löneutmätning och sen skulle du vara fri från KF… Har det ändrats ?!
Jag blev oxå fundersam då skulden minskar med 16000 i månaden nu…
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag blev oxå fundersam då skulden minskar med 16000 i månaden nu…
Alla skulder hos kronofogden minskar aboslut ! Till och med dom små skulderna ! Men det är sjukt jobbigt att hålla på och betala jämte utnämningen ! Det är det som ta på en ! Men ja totalt har det minskat med 16k per månad , till och med vissa månader 20k !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag blev oxå fundersam då skulden minskar med 16000 i månaden nu…
Minskar 6k hos kronofogden nu per månad ! 5k per månad hos Handelsbanken , sambon 6k ! Det är det normala ! Men samtidigt betala jämte det är det som är fruktansvärt jobbigt !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp