• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Minskar 6k hos kronofogden nu per månad ! 5k per månad hos Handelsbanken , sambon 6k ! Det är det normala ! Men samtidigt betala jämte det är det som är fruktansvärt jobbigt !
Men den summan varje månad på 5 år är väl ca 1 miljon. Hur mycket har du i lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Den 16/3 fick jag brev om att KF tagit emot min ansökan. 24/5 ringde handläggaren och beslutade samma dag om inledande. 8/7 fick jag betalplanen och den 13/7 godkände jag den. 17/8 kom beslutet om skuldsanering. Det hela har gått enormt smidigt och nu är det bara 6 dgr kvar innan det vinner laga kraft.
De va snabbt.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag fick några hundra i löneökning och berättade detta för handläggaren. Hon sa bara "Okej". Sen inget mer med det.
Det hade även räknats med ett lån som en långivare skickat in dubbelt när dom lämnade in skulderna man har och jag fick betalplanen som man ska godkänna.
Så när jag såg detta så räknades runt 250k bort från skulden där. Men detta påverkade varken min månadsinbetalning eller bufferpeng, utan bara att borgenärerna skulle få nån procent mer.

Så att 600kr skulle ställa till det låter galet.
Hoppas verkligen det. Men som sagt fick jag en riktig obehaglig känsla när jag läste mellan raderna på vad handläggaren skrev till mig. Lät som vi skulle börja om ifrån noll igen, med helt ny beräkning osv.
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Alla kan vi misslyckas och ha fel ! Även jag hade fel och trodde jag skulle orka :)
Absolut. Visst är det så. Det är ytterst tungt med löneutmätning och än mer så om man inte kan se ”ljuset ur tunneln”, så att säga !

Skuldsanering är rena himmelriket - iallafall för mig. :)
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hej alla! Nu har det gått två veckor sedan jag fick inledande. Hur lång tid för er har det tagit om handläggaren vill ha komplettering osv innan betalplanen skickas ut? Undrar även, jag fick 0kr att betala under inledande och högst troligt blir det 0kr i betalplan då de inte kan ta något på löneutmätning. Är det vanligt att borgenärer sätter sig emot bara för att om man får 0kr i betalplan efter de fått ta del av denna?
Också nyfiken på detta, någon?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Någon som fått sitt konto spärrat och korten spärrade i sin bank när man fått skuldsanering ? Jag har idag två st och det är Handelsbanken och Ica banken ! Känns som Handelsbanken kan spärra om ansökan går igenom
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Någon som fått sitt konto spärrat och korten spärrade i sin bank när man fått skuldsanering ? Jag har idag två st och det är Handelsbanken och Ica banken ! Känns som Handelsbanken kan spärra om ansökan går igenom
Tror inte att man kan bli spärrad men däremot få kort med kredit indraget.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp