• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har kvar Swedbank som jag även har en skuld hos men har det bara till att få in lön och betala räkningar. Jag öppnade även konto hos Länsförsäkringar innan jag släppte allt för att kunna ha den banken när jag är klar med min skuldsanering. Jag för över allt som blir över efter räkningarna där.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag har kvar Swedbank som jag även har en skuld hos men har det bara till att få in lön och betala räkningar. Jag öppnade även konto hos Länsförsäkringar innan jag släppte allt för att kunna ha den banken när jag är klar med min skuldsanering. Jag för över allt som blir över efter räkningarna där.
Med du fick behålla ditt visa kort hos Swedbank ? Sa Swedbank någon om skulden ? Var den stor ?
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Någon som fått sitt konto spärrat och korten spärrade i sin bank när man fått skuldsanering ? Jag har idag två st och det är Handelsbanken och Ica banken ! Känns som Handelsbanken kan spärra om ansökan går igenom

Jag har Skandiaanken och fick mitt kort spärrat och indraget. Det kortet jag fick hem istället är sånt där ungdomskort, visa electron eller vad det heter.
Duger bra.. men kändes lite snopet att samma dag som jag fick inledande så fick jag mail i Kirva från banken att kortet kommer bli spärrat inom x-antal dagar och nytt är utskickat.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag har Skandiaanken och fick mitt kort spärrat och indraget. Det kortet jag fick hem istället är sånt där ungdomskort, visa electron eller vad det heter.
Duger bra.. men kändes lite snopet att samma dag som jag fick inledande så fick jag mail i Kirva från banken att kortet kommer bli spärrat inom x-antal dagar och nytt är utskickat.
Då har dom säkert det som regel :) skulle både Handelsbanken och Ica banken göra liknande får man väl ta ett sånt maestro kort eller be sambon beställa ett extra kort någonstans :)
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Då har dom säkert det som regel :) skulle både Handelsbanken och Ica banken göra liknande får man väl ta ett sånt maestro kort eller be sambon beställa ett extra kort någonstans :)

Jag skrev ett inlägg om detta förut när det hände och då var det några som inte hade fått sitt kort spärrat vid inledande, så är nog från bank till bank hur dom gör.
Du skulle ju kunna höra med kundtjänst hur dom ställer sig till kunder som får sanering. :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja det låter verkligen realistiskt ! Undrar om dom inte kan avsluta ens visa kort med och ge istället maestro kort ?
Jo vissa banker gör det har jag förstått !
Jag har dock Swedbank & jag fick behålla mitt vanliga Mastercard (utan kredit, så klart).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp