• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag tänkte att ifall dom ser efter lång tid att man inte kan betala alls ,inte säkert att man kanske kan få jobb eller så inom snar framtid att dom typ tar bort skuldsanering helt
Nej det kan det inte bli. Om du har betalningsförmåga eller ej är en bisak men har du betalningsförmåga ska du betala. Att sakna betalningsförmåga är det många med skuldsanering som gör.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej!

Ni som har en pågående skuldsanering.
Kan man äga en bil för cirka 150 tkr på sitt namn då ?

Exempelvis har en 19 årig son som vill köpa en bil men eftersom försäkringen skulle bli svindyrt på han som ägare.
Min son (bor i min lägenhet) tar ett privatlån och köper en bil för cirka 150 tkr som han sedan registrerar bilen på mig för att få mycket billigare försäkring,

Finns det möjlighet att SKUSAN beslagtar bilen då ?

Är det någon som kan besvara frågan vore jag mycket tacksam

Det går jättebra att göra så. I förlängningen riskeras förstås skuldsaneringen och att komma på kant med försäkringsbolaget.
 

Tobbe013

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Dum fråga kan KFM/skuldsanering se om man får försäkringspengar som är skattefria
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag tänkte skicka in min andra ansökan nu i april då det gått 6 mån sen första avslaget . Har fyllt i allt redan på mina sidor ! Är redo att skicka in den , men vi ska ha barn ca 6 maj beräknas det komma ! Ska jag vänta med att skicka in den eller maila sen och lägga till ett barn och ändra sambons inkomst med samtidigt . Vad hade ni gjort ?
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Jag tänkte skicka in min andra ansökan nu i april då det gått 6 mån sen första avslaget . Har fyllt i allt redan på mina sidor ! Är redo att skicka in den , men vi ska ha barn ca 6 maj beräknas det komma ! Ska jag vänta med att skicka in den eller maila sen och lägga till ett barn och ändra sambons inkomst med samtidigt . Vad hade ni gjort ?
Jag hade väntat tills efter barnet va fött
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Dum fråga kan KFM/skuldsanering se om man får försäkringspengar som är skattefria
Nej, hur ska dom göra de?
Enda sättet är att dom begär utdrag från ditt bankkonto. Men att dom gör de tror jag inte händer dvs nu pratar vi om där dom ser transaktioner. De händer väldigt ofta att dom begär utdrag där dom ser saldot på kontot.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nej, hur ska dom göra de?
Enda sättet är att dom begär utdrag från ditt bankkonto. Men att dom gör de tror jag inte händer dvs nu pratar vi om där dom ser transaktioner. De händer väldigt ofta att dom begär utdrag där dom ser saldot på kontot.
Det gör det inte alls under skuldsanering.
Kronofogden kollar inte dina konton öht.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp