• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fick precis lite osäkra besked inför framtiden. Precis kört igång och betala för min skuldsanering så har nästan 5 år kvar minus någon månad. När vi fick mail från jobbet med eventuellt lite osäkerhet kring framtiden och kanske de löser sig med naturlig avgång eller att folk hoppar vidare inom andra avdelningar.

Men vad händer om man av en jävla otur blir uppsagd om ett halvår? Börjar allt om från början då och man får söka nytt på grund av att man inte följt betalningsplanen? Det är ju inte ens i närheten att vara färdigt med fyra år kvar kanske.

Känns så jävla surt om man skulle få gå.
Du kan inte bli av med din skuldsanering pga omständigheter du själv inte kan rå för. Då får du ompröva och få en ny betalplan. Tänk på att spara din buffertpeng och din betalningsfria månad för du anses klara de tre första månaderna med dom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Du kan inte bli av med din skuldsanering pga omständigheter du själv inte kan rå för. Då får du ompröva och få en ny betalplan. Tänk på att spara din buffertpeng och din betalningsfria månad för du anses klara de tre första månaderna med dom.

Tack för detta, lugnar och hoppas verkligen inte det går så långt för jag stormtrivs med jobbet.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Tack, lite lugnande. Man tänkte statligt borde va stabilt men tydligen inte. Men om jag då får 0kr i inkomst går tiden vidare tills jag får nytt jobb då ?
0kr? Du har väl a-kassa? Annars blir de soc
 

Glacial

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
17 Februari 2020
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
0kr? Du har väl a-kassa? Annars blir de soc
Ja precis det har man ju, menade egentligen 0kr för att betala min skuldsanering . A kassa har man ju. Samt jobb hittar man nog men var ändå orolig att man står utan i värsta fall under en tid.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
249
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Ja precis det har man ju, menade egentligen 0kr för att betala min skuldsanering . A kassa har man ju. Samt jobb hittar man nog men var ändå orolig att man står utan i värsta fall under en tid.
Direkt du får veta från din arbetsgivare har du uppsägningstid.
Säkerligen minst 3 månader.
Då tar du reda på hur mycket du beräknas få i a-kassa och sedan kontaktar du kfm och säger:

från och med xxx är jag uppsagd, jag har kollat med min a-kassa och dom beräknar att jag får Xx kr i månaden då.

sen blir de en omprövning och allt är löst.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Direkt du får veta från din arbetsgivare har du uppsägningstid.
Säkerligen minst 3 månader.
Då tar du reda på hur mycket du beräknas få i a-kassa och sedan kontaktar du kfm och säger:

från och med xxx är jag uppsagd, jag har kollat med min a-kassa och dom beräknar att jag får Xx kr i månaden då.

sen blir de en omprövning och allt är löst.
De tre första månaderna anses du klara av utan ny betalplan.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Är det någon här som vet vem som tagit över Kredinors skulder då de lagt ner sin verksamhet i Sverige ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp