• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej tack för svar men som detta medecinskt invalidetets ersättning ett engångsbelopp skattefritt från AFA och dom skulle inte kunna se det utan att dom ringer och frågar eller att man själv ringer och talar om det . ( och nej jag ska absolut göra rätt för mig och ringa )
Mest intresserad för när man läser visa lagar så kan inte kf utmäta det men hittar inget om just skuldsanering och AFA ersättning för invaliditet ?
Det är säkert så att du får behålla pengarna men bättre att berätta det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Okej tack för svar men som detta medecinskt invalidetets ersättning ett engångsbelopp skattefritt från AFA och dom skulle inte kunna se det utan att dom ringer och frågar eller att man själv ringer och talar om det . ( och nej jag ska absolut göra rätt för mig och ringa )
Mest intresserad för när man läser visa lagar så kan inte kf utmäta det men hittar inget om just skuldsanering och AFA ersättning för invaliditet ?

Skuldsanering kan inte utmäta något alls punkt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Klart dom gör, dom gör ju tillgångskontroll på bankkonton då måste dom ju se saldo på kontinenten för att avgöra det
Under inledande kan de be dig om att få in uppgifter men de utför inga kontroller då de inte har lagstöd för det.
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Behöver man vänta in att skulderna hamnar hos kf innan man kan ansöka om sanering?
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hej skulle behöva ett råd och era åsikter .
Har skulder på 900’ ca varav 780’ synligt är så trött på att jaga pengar varje månad för att de ska gå runt.
Har försökt att samla lån men inga erbjudanden . 12,7 och 10ff
Jag klarar mig precis varje månad då jag snålar och köper bara de viktigaste. Har 340’ i årsinkomst och jämkar också .

tänker fram och tillbaka om att söka skuldsanering men vet inte alltså , hur hade ni gjort ? Vad är för o nackdelar med att söka ?

har börjat läsa i skuldsaneringstråden men den är ju såå många sidor …
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Skuldsanering är numera lättare att leva under än innan. Det blir dock tuffa år.
Det är kanske inte så lätt heller att få skuldsanering än man tror.
Med din belåningsgrad tror jag det blir svårt med samlingslån med bra villkor. Med lång återbetalning (15år) bör du kunna komma ner till 8000kr i lånekostnader per månad. Beroende på vad du får ut efter skatt kan du räkna om det är värd det.
Rekommenderar att du tar kontakt med en skuldrådgivare i din kommun. De kan hjälpa dig att få fram en bra ekonomisk plan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp