• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Hej på er!
Är risken stor att kontoutdrag begärs in vid ett fattat beslut om att inleda skuldsanering? Skulderna uppstod genom överkonsumtion och spel. Jag har en del återkommande swishar, där jag lånat av anhörig för att ta mig igenom en del månader av vab och förkylningar, och återbetalat lånet månaden där på. Är nu rädd att de ska ställa till det om dom begär in transaktioner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tobbe013

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Nej, hur ska dom göra de?
Enda sättet är att dom begär utdrag från ditt bankkonto. Men att dom gör de tror jag inte händer dvs nu pratar vi om där dom ser transaktioner. De händer väldigt ofta att dom begär utdrag där dom ser saldot på kontot.
Okej jag har läst att enligt någon försäkring paragraf så kan kf inte ta en tfa försäkring för den skall vara skyddad men hur tänker sig skuldsaneringen ? Nu ska jag ändå ringa till dom men tänkte bara hur dom skulle kunna se eller få reda på det om man själv inte talar om det
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej på er!
Är risken stor att kontoutdrag begärs in vid ett fattat beslut om att inleda skuldsanering? Skulderna uppstod genom överkonsumtion och spel. Jag har en del återkommande swishar, där jag lånat av anhörig för att ta mig igenom en del månader av vab och förkylningar, och återbetalat lånet månaden där på. Är nu rädd att de ska ställa till det om dom begär in transaktioner.
Nej, det begärs inte in några uppgifter av KF om transaktioner under tiden man har skuldsanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag tänkte skicka in min andra ansökan nu i april då det gått 6 mån sen första avslaget . Har fyllt i allt redan på mina sidor ! Är redo att skicka in den , men vi ska ha barn ca 6 maj beräknas det komma ! Ska jag vänta med att skicka in den eller maila sen och lägga till ett barn och ändra sambons inkomst med samtidigt . Vad hade ni gjort ?
Jag tycker att du ska vänta Johan.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej på er!
Är risken stor att kontoutdrag begärs in vid ett fattat beslut om att inleda skuldsanering? Skulderna uppstod genom överkonsumtion och spel. Jag har en del återkommande swishar, där jag lånat av anhörig för att ta mig igenom en del månader av vab och förkylningar, och återbetalat lånet månaden där på. Är nu rädd att de ska ställa till det om dom begär in transaktioner.
Jag fick redovisa kontoutdrag efter inledande för att visa att lån betalats med lån.
Varför inte vara ärlig med allt det är ju en ekonomisk rehabilitering och i det ingår att vara ärlig framför allt mot sig själv.
 

Tobbe013

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 April 2022
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Skuldsanering gör ingenting alls under ett pågående saneingsärende
Okej tack för svar men som detta medecinskt invalidetets ersättning ett engångsbelopp skattefritt från AFA och dom skulle inte kunna se det utan att dom ringer och frågar eller att man själv ringer och talar om det . ( och nej jag ska absolut göra rätt för mig och ringa )
Mest intresserad för när man läser visa lagar så kan inte kf utmäta det men hittar inget om just skuldsanering och AFA ersättning för invaliditet ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp