• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej! Såg nyss att när jag betalade in på min skuldsanering så glömde jag skriva i meddelande... något som gjort detta? Vem hörde ni av er till?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej! Såg nyss att när jag betalade in på min skuldsanering så glömde jag skriva i meddelande... något som gjort detta? Vem hörde ni av er till?

Du ska ju använda ett OCR nummer, som är samma för alla Dina inbetalningar...
Förstår inte ens hur betalningen kunde gå igenom utan att detta skrevs in...
Ring KF och fråga hur detta hanteras...
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Det där var ju en ganska kul mening ”Visst, man får en normal och hållbar ekonomi redan efter tre år men du kan inte ta några lån eller något.”

Du kan ju annars börja spara pengar till en bil dom två sista åren.

Det kan man också göra.
 

NyaTag

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Om du är rädd för kvarskatt är det bara att be dom dra typ 50% på din slutlön.
Har du en hög årsinkomst annars?
Jag har väl en relativt hög årsinkomst. Angående procentsatsen så menar tidigare arbetsgivaren att dem kollar på inkomsten för de månader som jag jobbade för dem i år och då blir det en viss procentsats. Jag kan tycka att de borde ta hela året i beaktning. Engångsbelopp hoppar från 30% till 54% t.ex.

Oavsett så är det ett större belopp som kommer in på kontot eftersom det är ett års semesterdagar plus sparade dagar. Eventuellt att KF är intresserade av de sparade dagarna, men jag väntar svar från budgetrådgivaren på kommunen.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Har funderat lite på det här med skatten. Jag har inledande, inga a-mål och skatt tillbaka nästa vecka på ca 7000:-. Jag vet att jag skulle kunna maila min handläggare och fråga hur jag ska göra men funderar på om jag ska låta bli och utgå ifrån den allmänna informationen om att vid beslutande så får den behållas och vid inledande avräknas skatt om man har ”a-måls-skulder”. Hittade även detta svar som besvarats av KFM.
Är jag dum om jag agerar utifrån god tro här? 8EF00575-6427-4F0E-9ABC-8ADBF245A260.jpeg
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Trodde faktiskt inte att de skickades ut ett förslag då som sagt, de handlar om att man ska betala mer... Trodde bara att det gick ut brev om ny betalplan direkt!
Lite märkligt att dom ska behöva godkänna att dom ska få mer pengar... faktiskt ;)
Det är kanske vid lägre belopp då men inte vid högre betalning.
 

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ni som har fått förkortad betalplan, är det lätt att få det om man har mycket små barn med bilden?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hej! Såg nyss att när jag betalade in på min skuldsanering så glömde jag skriva i meddelande... något som gjort detta? Vem hörde ni av er till?

Du behöver inte skriva något meddelande, bara rätt summa och OCR nummer. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp