• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Uppdatering kring mitt inledande.

Alla mina skulder som är i Sverige har kommit in till Kronofogden. Fick mail igår utav min handläggare. Även mitt bolån i Norge som är hos inkasso där har inkommit till Kronofogden. Min handläggare skickade brev dit när mitt inledande blev godkänt.

Har två lån till som ligger i Norge. Ett hos Lindorff International som är på 362.000 kr och han jag mailade med det där bad Kronofogden ta kontakt med dom och det skulle min handläggare göra. Mitt andra lån i Norge som inte är i Sverige är ett kreditkort som jag glömde att uppge i min ansökan (50.000 kr). Den skulden uppkom 2015-2016 och jag gav adress till min handläggare och hon skulle skicka ett brev till SEB AB filial Oslo.

Mina skulder ser ut enligt nedan
Expressbank Norge 362,000
SAS MC Norge 50,000
Bolån Norge 240,000
Kredinor Sverige 253,000
Lowell Sverige 70,000
Gothia Inkasso 21,000
= 996,000
Vad betalar du i månaden enligt betalplan? Grattis till inledande
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick inte förkortad betalplan och jag har en knodd som fyller två i sommar.
Verkar godtyckligt det där, om vem som får förkortad betalplan och inte. Tror det hänger mycket på hur handläggaren resonerar.

Nu har jag dock passerat första milstolpen - 6 månader av saneringen avklarat! Bara 4,5 år kvar!
Allt i skuldsaneringsprocessen är godtyckligt tycker jag. Jag har sett många olika saker där handläggarna bedömt och beslutat olika.
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Vad händer efter jag godkänt betalplanen som kommer några månader efter inledande ?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Allt i skuldsaneringsprocessen är godtyckligt tycker jag. Jag har sett många olika saker där handläggarna bedömt och beslutat olika.
Bland annat det här med att få behålla vs betala in en större summa (ex skatteåterbäring etc).

Sett flera som fått behålla, och flera som fått summan inbakad i betalplanen. Sambon fick den inbakad.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Har inledande skuldsanering nu med nollplan.
Om jag tex skulle börja studera 100% med csn och jobba upp till maxat fribelopp (ca 14tkr/mån). Någon som vet hur det upplägget funkar, och vad konsekvenserna kan bli, eftersom CSN inte räknas som inkomst som jag förstått...?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vad händer efter jag godkänt betalplanen som kommer några månader efter inledande ?
Dina borgenär ska också godkänna el motsätta sig den.
Efter det blir det ett beslut alt till jurist om någom motsätter sig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp