• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Trodde faktiskt inte att de skickades ut ett förslag då som sagt, de handlar om att man ska betala mer... Trodde bara att det gick ut brev om ny betalplan direkt!
Lite märkligt att dom ska behöva godkänna att dom ska få mer pengar... faktiskt ;)
Håller med. Om det blir en plusdiff för dig nu ett tag tills ny betalplan fastställts, innebär det att du får behålla överskottet? Eller ska det betalas in retroaktivt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Håller med. Om det blir en plusdiff för dig nu ett tag tills ny betalplan fastställts, innebär det att du får behålla överskottet? Eller ska det betalas in retroaktivt?

Min omprövning gäller fr.o.m 210701 då jag får lägre boendekostnad, så skall inte behöva betala något retroaktivt iallafall... :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Trodde faktiskt inte att de skickades ut ett förslag då som sagt, de handlar om att man ska betala mer... Trodde bara att det gick ut brev om ny betalplan direkt!
Lite märkligt att dom ska behöva godkänna att dom ska få mer pengar... faktiskt ;)
Så var det inte för mig tror jag. Jag fick ett beslut med nytt belopp. Möjligen att jag skulle godkänna, men inget om att borgenärerna skulle godkänna, de fick bara information.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Min omprövning gäller fr.o.m 210701 då jag får lägre boendekostnad, så skall inte behöva betala något retroaktivt iallafall... :)
Kan ju vara därför du inte hört något än. De kan väl inte ompröva något som inte hänt än?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kan ju vara därför du inte hört något än. De kan väl inte ompröva något som inte hänt än?
Varför skulle dom inte kunna göra det? Jag har ju skickat in hur situationen ser ut per 210701?
Borde inte framförhållning uppskattas ?! :D
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Min omprövning gäller fr.o.m 210701 då jag får lägre boendekostnad, så skall inte behöva betala något retroaktivt iallafall... :)
Hur lång tid innan du fick svar på din omprövning? Jag ska börja betala mer så hoppas jag slipper retroaktivt
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hur lång tid innan du fick svar på din omprövning? Jag ska börja betala mer så hoppas jag slipper retroaktivt

Jag skickade in min ansökan den 26:e april, men har fortfarande inte fått någon återkoppling alls från dom...

Har Du själv skickat in en omprövning eller?!
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Egentligen hade jag inte brytt mig om jag fått en förkortad betalningsplan. Vad spelar det för roll (kan jag tycka) att betala i tre år men anmärkningen finns fortfarande kvar i två år till? Visst, man får en normal och hållbar ekonomi redan efter tre år men du kan inte ta några lån eller något. Som i mitt fall - jag kommer att köpa en bil direkt när mina fem år slut. Den bilen jag har nu har gått 22 tusen mil och jag kör cirka 4500 mil per år (9 mil enkel väg till jobbet) vilket blir över 20 tusen mil på fem år. Då har bilen gått över 40 tusen mil.

Alla räkningarna är nu betalda och man sitter kvar med 4400 kr och då ska bilförsäkringen betalas på måndag 577 kr + CSN för frugan och vi ska handla mat. Tur är att mina skattepengar trillar in om två veckor och att vi får behålla våra löner i juni. Innebär att vi kommer sitta kvar med över 30 tusen kronor när alla räkningarna i juni är betalda.
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag skickade in min ansökan den 26:e april, men har fortfarande inte fått någon återkoppling alls från dom...

Har Du själv skickat in en omprövning eller?!
Japp skickade in i början av maj , hoppas få behålla överskottet fram till nytt beslutsdatum. Men vågar inte chansa så lägger såklart undan vad jag tror de ska ta , haft nollplan så svårt att räkna ut men bättre något än inget
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Egentligen hade jag inte brytt mig om jag fått en förkortad betalningsplan. Vad spelar det för roll (kan jag tycka) att betala i tre år men anmärkningen finns fortfarande kvar i två år till? Visst, man får en normal och hållbar ekonomi redan efter tre år men du kan inte ta några lån eller något. Som i mitt fall - jag kommer att köpa en bil direkt när mina fem år slut. Den bilen jag har nu har gått 22 tusen mil och jag kör cirka 4500 mil per år (9 mil enkel väg till jobbet) vilket blir över 20 tusen mil på fem år. Då har bilen gått över 40 tusen mil.

Alla räkningarna är nu betalda och man sitter kvar med 4400 kr och då ska bilförsäkringen betalas på måndag 577 kr + CSN för frugan och vi ska handla mat. Tur är att mina skattepengar trillar in om två veckor och att vi får behålla våra löner i juni. Innebär att vi kommer sitta kvar med över 30 tusen kronor när alla räkningarna i juni är betalda.

Det där var ju en ganska kul mening ”Visst, man får en normal och hållbar ekonomi redan efter tre år men du kan inte ta några lån eller något.”

Du kan ju annars börja spara pengar till en bil dom två sista åren.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp