• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Okej, kommer betala enligt plan även om jag får sparken från jobbet, vågar inte ompröva isåfall, vill inte förlora saneringen. Tack för svaret
Omprövar du själv kan du inte bli av med din sanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Du kan få avslag på omprövningen, och får betala enligt tidigare beslut.
Aha nu fattar jag, det värsta kan vara är att få avslag på omprövningen och fortsätta betala enligt gamla beslut. Trodde de drar tillbaka sanering trots man vill fortsätta betala enligt plan. Tack för förklaringen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Nu är ärendet (mitt) registrerat hos Kronofogden och beslutet jag fick om beviljad skuldsanering i juni verkar nu vara helt undanröjt och det är istället "Inledande" när jag loggar in på KFM:s hemsida.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Omprövar du själv kan du inte bli av med din sanering.
Gör omprövning av att man antagligen tappar 10K i månaden mindre för att man förlorat jobbet, så lär borgenärer drar åt sig av förlorade månadsbetalning. Tror knappast man kan fullfölja planen om man förlorar jobbet. Så visst kan du bli av med sanering. Borgenärer kan alltid begära omprövning vid något de ej gillar under Årens lopp.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Gör omprövning av att man antagligen tappar 10K i månaden mindre för att man förlorat jobbet, så lär borgenärer drar åt sig av förlorade månadsbetalning. Tror knappast man kan fullfölja planen om man förlorar jobbet. Så visst kan du bli av med sanering. Borgenärer kan alltid begära omprövning vid något de ej gillar under Årens lopp.
Jo det kan man fullfölja, kan i värsta fall be nån familjmedlem ta lån åt mig för att betala enligt planen tills man blir klar med saneringen. Sedan betyder det inte att allt borgenärer omprövar godkänds av KFM, de måste komma med något som väger tungt för att förstöra för någon.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Jo det kan man fullfölja, kan i värsta fall be nån familjmedlem ta lån åt mig för att betala enligt planen tills man blir klar med saneringen. Sedan betyder det inte att allt borgenärer omprövar godkänds av KFM, de måste komma med något som väger tungt för att förstöra för någon.

Jo det kan man fullfölja, kan i värsta fall be nån familjmedlem ta lån åt mig för att betala enligt planen tills man blir klar med saneringen. Sedan betyder det inte att allt borgenärer omprövar godkänds av KFM, de måste komma med något som väger tungt för att förstöra för någon.
Betydligt mindre månadskostnad är tillräckligt för att sabba. Men visst har man någon som e villig att låna upp 2-400K så man nästan tillbaks på ruta 1 igen. Om nu arbetslösheten fortsätter efteråt.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Gör omprövning av att man antagligen tappar 10K i månaden mindre för att man förlorat jobbet, så lär borgenärer drar åt sig av förlorade månadsbetalning. Tror knappast man kan fullfölja planen om man förlorar jobbet. Så visst kan du bli av med sanering. Borgenärer kan alltid begära omprövning vid något de ej gillar under Årens lopp.
Ingen kan ju hjälpa att den blir arbetslös? Har man kanske jobbat första 2 åren av sin sanering och sen blir uppsagd eller nåt så får man skicka in en omprövning och så länge man betalar som man ska tills nytt beslut kommer så blir man mest troligt inte av med sin sanering!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp