• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Vet någon vart man kan se om någon blivit beviljad skuldsanering? Det var ett forum eller något om jag minns rätt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Om man har sanering och blir arbetslös kan det påverka saneringen negativt? Eller är det bara att ompröva utan att saneringen dras tillbaka?
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Har inledande där av min fråga hur det funkar....ska varje borgenär som jag har skicka in är det över 35 st, men många ligger hos samma inkassobolag.
efter inledande får alla som har skulder att ta in lämna in uppgifter, Om de nu inte ligger med. sen får du ett förslag på en betalplan om de anser att du har lämna rätt uppgifter och ej kan betala på väääldigt länge. Sen får alla yttra sig om planen.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Om man har sanering och blir arbetslös kan det påverka saneringen negativt? Eller är det bara att ompröva utan att saneringen dras tillbaka?
Ja det kan dras tillbaka om någon av borgenärerna klagar på omprövningen, De får ju typ inget istället då.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Om man har sanering och blir arbetslös kan det påverka saneringen negativt? Eller är det bara att ompröva utan att saneringen dras tillbaka?
Omprövade exets som var arbetslös och senare sjukskriven i ett år men betalade enligt plan tills omprövningen var klar. Hon fick nedsatt till 500/mån resten av saneringen, från tidigare 9000/mån.
 

emili85

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
20
Poäng
101
Några skulder har "dragits tillbaka" när jag loggar in på KFM, har inledande och väntar på betalplan.. Innebär det något måntro?
Hände samma för mig, dom drog tillbaka från kfm efter jag fick inledande. Jag frågade på KFM vad det betyder, dem svarade att det vet dom inte, hänvisar till bolaget som dragit tillbaka om jag ville ja svar på varför dem dragit tillbaka. Men när jag fick mitt förslag på betalplan så var det som det ska vara, alltså alla skulder inklusiv dom som drogs tillbaka från kfm.
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Hände samma för mig, dom drog tillbaka från kfm efter jag fick inledande. Jag frågade på KFM vad det betyder, dem svarade att det vet dom inte, hänvisar till bolaget som dragit tillbaka om jag ville ja svar på varför dem dragit tillbaka. Men när jag fick mitt förslag på betalplan så var det som det ska vara, alltså alla skulder inklusiv dom som drogs tillbaka från kfm.
Dom ville väl spara de 2500 kr (500 x 5) som det kostar dom att ha skulden liggandes hos KF.

Eller den avgiften försvinner kanske automatiskt när skulderna nollas?
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Ja det kan dras tillbaka om någon av borgenärerna klagar på omprövningen, De får ju typ inget istället då.
Okej, trodde borgenärerna inte kan påverka men det verkar som att de kan trots att man inte själv har valt att bli arbetslös!
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Omprövade exets som var arbetslös och senare sjukskriven i ett år men betalade enligt plan tills omprövningen var klar. Hon fick nedsatt till 500/mån resten av saneringen, från tidigare 9000/mån.
Okej, kommer betala enligt plan även om jag får sparken från jobbet, vågar inte ompröva isåfall, vill inte förlora saneringen. Tack för svaret
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp