• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tror inte du kan få förlängd om du själv omprövat ! Men visst dom du säger klumpsumman kanske ? Men blir ju rätt stor summa ? Hellre då tagit det extra man tjänat delat på 6 mån sen klar !
Du menar att betala sex månader extra ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Fast enligt hen så blir det ev en stor klumpsumma och andra åtgärder. Räknar från januari och det är obegripligt då jag inte kunde veta hur mycket det blir per månad då jag inte kan veta hur mkt övertid osv det blir.
Omprövade i början av juni och sen tog det tre månader innan någon tittade på det.
Fast andra åtgärder ? Kan ju endast bli klumpsumma eller förlängd ! Om ens förlängd ! Kan ju inte straffa dig på något annat sätt när du själv omprövat ! Det hade jag sagt till honom med
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Men oj din stackare! Alltså det har verkligen blivit tuffare...
Har svårt tro att du ska få förlängd sanering då det ju är du själv som begärt omprövning. Det ska ju bara ske om borgenärerna begär omprövning.
Verkar ju ändå mer troligt med en klumpsumma som du får betala in.
Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dej! <3
Fast en klumpsumma säg på tex 70-80k ? Inte alla som har det sparat liksom under en sanering
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fast en klumpsumma säg på tex 70-80k ? Inte alla som har det sparat liksom under en sanering
Vi får se vart detta landar, jag omprövade i början av juni och kanske skulle gjort det någon månad tidigare men det känns ändå märkligt att alla gör så olika då min väns handläggare sa att de inte tittar bakåt utan på framtiden. I september får jag 3000 kr mindre ut än förra beslutet och som sagt jag vet inte hur det ser ut månad till månad.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Vi får se vart detta landar, jag omprövade i början av juni och kanske skulle gjort det någon månad tidigare men det känns ändå märkligt att alla gör så olika då min väns handläggare sa att de inte tittar bakåt utan på framtiden. I september får jag 3000 kr mindre ut än förra beslutet och som sagt jag vet inte hur det ser ut månad till månad.
Det är samma som mig ! Har väldigt mycket ob ! Väldigt ofta man går in och jobba extra och då är det 4000 kr extra per skift ! Eller man är sjuk eller vabbar så tappar man en hel del ob ! Lönen kan vara från 38k till 58k i vissa månader ! Väldigt svårt ! Man skulle nästan få ompröva hela tiden annars känns det som ! Så sa min handläggare med att man tittar framåt och inte bakåt vid omprövning! Det är så stor skillnad mellan handläggarna med ! Tror nästan att du slipper förlängning ! Men kanske bli en klumpsumma i som ska in i januari tex ! Men är väldigt fel det med tycker jag ! Du borde nästan få beslutet snart va ? Brukar man få beslutet snabbt efter dom börjar med ansökan ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är samma som mig ! Har väldigt mycket ob ! Väldigt ofta man går in och jobba extra och då är det 4000 kr extra per skift ! Eller man är sjuk eller vabbar så tappar man en hel del ob ! Lönen kan vara från 38k till 58k i vissa månader ! Väldigt svårt ! Man skulle nästan få ompröva hela tiden annars känns det som ! Så sa min handläggare med att man tittar framåt och inte bakåt vid omprövning! Det är så stor skillnad mellan handläggarna med ! Tror nästan att du slipper förlängning ! Men kanske bli en klumpsumma i som ska in i januari tex ! Men är väldigt fel det med tycker jag ! Du borde nästan få beslutet snart va ? Brukar man få beslutet snabbt efter dom börjar med ansökan ?
Skickade in yttrandet igår
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp