• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Ja, det landar nog där fast här har hen räknat från januari och jag omprövade i början av juni.
ser jag som osannolikt, då datum från ansökan bör vara brytpunkten. (Finns annars stor risk många skuldsaneringar skulle bli omöjliga vid en omprövning på slutfasen.)

kan tillägga min lön var högre för lite övertid, drog väl något snitt på några månader då hon ville räkna på den.

Men var tydlig detta var unikt och den övertiden är inget normalt förekommande.

Var inget mer snack sen, hon använde min excel fil som beslutsunderlag

Men grundar detta på vad är sannolikt från omprövning på lägre belopp, jag vet inte med 100%.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
ser jag som osannolikt, då datum från ansökan bör vara brytpunkten. (Finns annars stor risk många skuldsaneringar skulle bli omöjliga vid en omprövning på slutfasen.)

kan tillägga min lön var högre för lite övertid, drog väl något snitt på några månader då hon ville räkna på den.

Men var tydlig detta var unikt och den övertiden är inget normalt förekommande.

Var inget mer snack sen, hon använde min excel fil som beslutsunderlag

Men grundar detta på vad är sannolikt från omprövning på lägre belopp, jag vet inte med 100%.
Fick brev igår där hen hade staplat upp lön och skatt månad för månad från januari till augusti och som jag skulle yttra mig över innan 6:e oktober samt uppge lönen framöver.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Fick brev igår där hen hade staplat upp lön och skatt månad för månad från januari till augusti och som jag skulle yttra mig över innan 6:e oktober samt uppge lönen framöver.
Ja, betyder inte du ska betala ikapp hela perioden.
2023 Jan aug?

För mig drog dom datan från närliggande månader.

Vi är i september så vad hände dessa månader? Är dom väldigt avvikande i inkomst?

Lönejustering är vanligt denna period.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Jag begärde omprövning när jag hade typ 3 månader kvar pga min man blev av med jobbet. Fick avslag pga för kort tid kvar så de ville inte räkna om betalplanen. Så jag betalade inte in de två sista månaderna.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Hur mycket pengar handlar det om? Mer än 4000kr varje månad eller väldigt olika?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja, betyder inte du ska betala ikapp hela perioden.
2023 Jan aug?

För mig drog dom datan från närliggande månader.

Vi är i september så vad hände dessa månader? Är dom väldigt avvikande i inkomst?

Lönejustering är vanligt denna period.
Men om man tjänat för mycket säg tex Mars , maj och juni ! Fram till september och ansöker i september ? Borde dom inte slå ut det på 12 mån om dom börjar med ansökan i december ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag begärde omprövning när jag hade typ 3 månader kvar pga min man blev av med jobbet. Fick avslag pga för kort tid kvar så de ville inte räkna om betalplanen. Så jag betalade inte in de två sista månaderna.
Och det var ok ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja, betyder inte du ska betala ikapp hela perioden.
2023 Jan aug?

För mig drog dom datan från närliggande månader.

Vi är i september så vad hände dessa månader? Är dom väldigt avvikande i inkomst?

Lönejustering är vanligt denna period.
September ligger 3000 kr under normala lönen då jag hade semester i augusti och inget ob.
Oktober och november kommer att vara enligt det jag uppgett då ev övertid from nu kommer att läggas i tid och inte i pengar. Har 21 timmars kvalificerad övertid i september men jag vågar inte ta det i pengar så det får läggas in i tid men tyvärr så är det sällan tid kan tas ut men det är som det är vågar inte riskera något.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
September ligger 3000 kr under normala lönen då jag hade semester i augusti och inget ob.
Oktober och november kommer att vara enligt det jag uppgett då ev övertid from nu kommer att läggas i tid och inte i pengar. Har 21 timmars kvalificerad övertid i september men jag vågar inte ta det i pengar så det får läggas in i tid men tyvärr så är det sällan tid kan tas ut men det är som det är vågar inte riskera något.
VIsst kan du ta ut i pengar i efterhand? När du är klar med din sanering. Jag gjorde som du när det vart mkt övertid vissa perioder under min sanering, sparade det mesta som komptid, tog endast ut enstaka nätter i rena pengar. Vågade inte ta ut i pengar direkt. Sen tog jag ut i pengar då saneringen va slut el om jag såg att jag låg bra till o inte tjänat för mkt så vågade jag ta ut ett antal timmar. När man jobbar natt blir det ju fort timmar när går ut extra.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
VIsst kan du ta ut i pengar i efterhand? När du är klar med din sanering. Jag gjorde som du när det vart mkt övertid vissa perioder under min sanering, sparade det mesta som komptid, tog endast ut enstaka nätter i rena pengar. Vågade inte ta ut i pengar direkt. Sen tog jag ut i pengar då saneringen va slut el om jag såg att jag låg bra till o inte tjänat för mkt så vågade jag ta ut ett antal timmar. När man jobbar natt blir det ju fort timmar när går ut extra.
Vad är det för summor det handlar om? Övertid är ju svårt att beräkna och det måste man väl få göra när det krisar på jobbet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp