• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Påminnelsen brukar dyka upp efter ca tre ve. Har du möjlighet att betala in lite extra varje gång på den du är efter med så är ju det positivt. Och det är ju snart december o då kan du betala in resterande.
Fast kan man verkligen ligga efter säg från augusti och sen betala ikapp december ? Visst det bli bara en månad hela tiden man är sen med ! Men tänker man är sen flera gånger ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Fast kan man verkligen ligga efter säg från augusti och sen betala ikapp december ? Visst det bli bara en månad hela tiden man är sen med ! Men tänker man är sen flera gånger ?
Man ska ju såklart inte alls ligga efter m dessa inbetalningar men ibland kan ju livet hända. Men det är ju betydligt värre att inte betala alls under flera månader på inbet till KFM.
Därför jag skrev till TS om att försöka betala in lite varje månad på det som han är efter.
Jag släpade vid ett el par tillfällen men då låg den betfria månaden runt hörnet så jag var snabbt ikapp.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Man ska ju såklart inte alls ligga efter m dessa inbetalningar men ibland kan ju livet hända. Men det är ju betydligt värre att inte betala alls under flera månader på inbet till KFM.
Därför jag skrev till TS om att försöka betala in lite varje månad på det som han är efter.
Jag släpade vid ett el par tillfällen men då låg den betfria månaden runt hörnet så jag var snabbt ikapp.
Visst kan saker hända ! Jag tror idag att om man betala för lite eller för mycket så skickas beloppet tillbaka ! För jag frågade min handläggare under inledande om man tjänade mer en månad kan jag då betala in det med . Då gick jag det svaret !
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Visst kan saker hända ! Jag tror idag att om man betala för lite eller för mycket så skickas beloppet tillbaka ! För jag frågade min handläggare under inledande om man tjänade mer en månad kan jag då betala in det med . Då gick jag det svaret !
Dom har säkert gjort om sina rutiner kring sånt här sen jag hade sanering. Fast svaret du fick var väl mer baserat på att du ville betala in extra utöver din betalplan om du tjänade mer nån månad?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Dom har säkert gjort om sina rutiner kring sånt här sen jag hade sanering. Fast svaret du fick var väl mer baserat på att du ville betala in extra utöver din betalplan om du tjänade mer nån månad?
Hon skrev att beloppen måste stämma med det man har i sin betalplan . Annars så betalas det tillbaka
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hon skrev att beloppen måste stämma med det man har i sin betalplan . Annars så betalas det tillbaka
Ja det måste vara nått som kommit till på senare år. Fick då aldrig återbetalt de tillf som beloppen inte var exakt pga att jag antingen inte kunde betala hela summan el att jag betalade in extra på kommande för att betala ikapp. Men förstår att det ställer till det lite i deras system.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja det måste vara nått som kommit till på senare år. Fick då aldrig återbetalt de tillf som beloppen inte var exakt pga att jag antingen inte kunde betala hela summan el att jag betalade in extra på kommande för att betala ikapp. Men förstår att det ställer till det lite i deras system.
Förstår om man inte kan tex betala eller så , men vet i tusan om jag vågat vara sen från augusti till december en månad hela tiden ! Från november till december är nog inga problem :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det brukar inte upphävas om det är mindre än 3 månader efter tror jag, lite märkligt om ett delsyfte är att försöka få folk att betala saker i rätt tid.
Om det sätts i system kan det nog bli annat utfall.
Ligger man efter kan borgenärerna begära verkställighet av beslutet, då får man löneutmätning för en del av skulden för en viss period. Inte jättevanligt, ser det kanske någon gång per år.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det brukar inte upphävas om det är mindre än 3 månader efter tror jag, lite märkligt om ett delsyfte är att försöka få folk att betala saker i rätt tid.
Om det sätts i system kan det nog bli annat utfall.
Ligger man efter kan borgenärerna begära verkställighet av beslutet, då får man löneutmätning för en del av skulden för en viss period. Inte jättevanligt, ser det kanske någon gång per år.
Som du säger meningen är ju att man ska lära sig att betala i tid. Så hade förstått om dom upphävt om man ligger efter hela tiden !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det brukar inte upphävas om det är mindre än 3 månader efter tror jag, lite märkligt om ett delsyfte är att försöka få folk att betala saker i rätt tid.
Om det sätts i system kan det nog bli annat utfall.
Ligger man efter kan borgenärerna begära verkställighet av beslutet, då får man löneutmätning för en del av skulden för en viss period. Inte jättevanligt, ser det kanske någon gång per år.
Så du menar att man tex kan ligga en månad efter hela tiden ? Tex sluta betala augusti och sen betala ikapp december ? Hade själv aldrig vågat det :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp