• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
När min handläggare meddelande mig att jag skulle få beslutad eller så var det inledande skuldsanering nämde hon att det är bet fritt i juni o dec och man då har möjligt att betala ikapp om man skullr hasmnat efter ngn månad. Men släppar man en månad är det nog mer okej än att skippa betala något på flera månadet.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
När min handläggare meddelande mig att jag skulle få beslutad eller så var det inledande skuldsanering nämde hon att det är bet fritt i juni o dec och man då har möjligt att betala ikapp om man skullr hasmnat efter ngn månad. Men släppar man en månad är det nog mer okej än att skippa betala något på flera månadet.
Ja det låter absolut bättre ! Till och med kronofogden vet jag skrev ut detta på deras sida att skulle man inte kunna betala en månad så kan man betala ikapp vid fri månad . Men sen skrev dom att dom kan inte rekommendera det heller . Men sen är ju frågan om man är efter 3-4 mån hela tiden hur det ses på ?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Lek inte och riskera Er skuldsanering med att hoppa över en månad.

MVH.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Lek inte och riskera Er skuldsanering med att hoppa över en månad.

MVH.

Nu gäller ju inte "lek" mig.. men fick detta till svar av kronofogden iaf. Så ni kan läsa "Ligger du efter med betalningar i din skuldsanering så ska du betala ikapp så snart som möjligt. Hur du betalar är upp till dig. Du väljer själv hur du betalar mellan September och December månad. Om det har gått 3 månader och du inte har hunnit betala ikapp enligt skuldsaneringens så blir dina borgenärer meddelade om dina betalningar som du har missat"
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nu gäller ju inte "lek" mig.. men fick detta till svar av kronofogden iaf. Så ni kan läsa "Ligger du efter med betalningar i din skuldsanering så ska du betala ikapp så snart som möjligt. Hur du betalar är upp till dig. Du väljer själv hur du betalar mellan September och December månad. Om det har gått 3 månader och du inte har hunnit betala ikapp enligt skuldsaneringens så blir dina borgenärer meddelade om dina betalningar som du har missat"
Ja om man verkligen måste ligga efter så borde man betala tillbaka månaden efter ! Eller om fri månad ligger inom räckhåll ! Inte bra att hoppas över januari betalningen och sen tro man ska betala i juni ! Sen förstår jag självklart med att det kan hända saker under en pågående skuldsanering att man kan få svårt att betala !
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Nu gäller ju inte "lek" mig.. men fick detta till svar av kronofogden iaf. Så ni kan läsa "Ligger du efter med betalningar i din skuldsanering så ska du betala ikapp så snart som möjligt. Hur du betalar är upp till dig. Du väljer själv hur du betalar mellan September och December månad. Om det har gått 3 månader och du inte har hunnit betala ikapp enligt skuldsaneringens så blir dina borgenärer meddelade om dina betalningar som du har missat"
Säger samma mening igen. kan kolla mig men tror det är 2utbetalningar per år. Har en privat skuld som jag kan kolla det på.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har två månader kvar av min skuldsanering. Jag har omprövat sex gånger under dessa åren pga högre lön och vid ett tillfälle pga att jag inte längre behövde reseavdrag.
Alla gångerna har jag fått avslag dvs ej fått betala mer trots ökat utrymme.
I juni gjorde jag en ny omprövning pga årets lönerevision och i veckan blev jag uppringd av en handläggare.
Hen gick tillbaka till januari och räknade ut ett snitt på lönen som tyvärr var högre än vad jag trodde. I december förra året kom mitt förra omprövningsbeslut.
Nu fick jag skicka in en redogörelse för varför min lön diffade samt vad jag kommer att tjäna framöver stod det, har ju bara två inbetalningar kvar efter september och det är omöjligt att veta vad oktober och november kommer att bli. September kommer dock vara 3000 kr mindre än vad lönen är på beslutet
Jag jobbar inom blåljus och det händer ofta att det blir övertid men det är inget jag kan förutse innan. Har också fått täcka upp vid sjukdom samt fått ändrade arbetspass som genererar i förskjuten arbetstid och det är ett antal tusen per tillfälle.
Min oro är nu förlängd skuldsanering eller så pratade hen om en klumpsumma retroaktivt från januari.
Är detta någon annan råkat ut för ?
Hittar inte någon information angående det utan bara att man kan få förlängt om borgenären omprövar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp