• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hej skulle behöva ett råd och era åsikter .
Har skulder på 900’ ca varav 780’ synligt är så trött på att jaga pengar varje månad för att de ska gå runt.
Har försökt att samla lån men inga erbjudanden . 12,7 och 10ff
Jag klarar mig precis varje månad då jag snålar och köper bara de viktigaste. Har 340’ i årsinkomst och jämkar också .

tänker fram och tillbaka om att söka skuldsanering men vet inte alltså , hur hade ni gjort ? Vad är för o nackdelar med att söka ?

har börjat läsa i skuldsaneringstråden men den är ju såå många sidor …
Jag hade sökt skuldsanering med dom förutsättningarna. Tror en budget och skuldrådgivare skulle säga samma sak.

Vad är orsaken till skuldsättningen och hur länge har du varit skuldsatt?

Det är ingen dans på rosor att leva med skuldsanering men det blir under en begränsad tid av ens liv jämfört med att kanske vara skuldsatt i dubbla tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Jag hade sökt skuldsanering med dom förutsättningarna. Tror en budget och skuldrådgivare skulle säga samma sak.

Vad är orsaken till skuldsättningen och hur länge har du varit skuldsatt?

Det är ingen dans på rosor att leva med skuldsanering men det blir under en begränsad tid av ens liv jämfört med att kanske vara skuldsatt i dubbla tiden.
Tack ,
De har varit sedan -14 ungefär separation och jävligt taskiga gubbar så inget spel el så utan mest överlevnad .
Men skrämmande hur snabbt man kommer upp i dessa summor .
 

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är det något man behöver tänka på innan man skickar in sin ansökan? Nåt man helst behövde göra innan? Hur har ni som fått godkänd sanering gjort?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det något man behöver tänka på innan man skickar in sin ansökan? Nåt man helst behövde göra innan? Hur har ni som fått godkänd sanering gjort?

Tanken är att man ska ha gjort allt man kan för att betala sina skulder.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Har under dessa månader separerat flyttat ihop med en annan person. Har skuldsanering. Jag fyllde i om allt med tanke på ändring av hyra etc. Fick en liten höjning av belopp. Nu är det så att personen jag bor med nu, hens barn har fått jobb och jobbat i drygt 2 månader. Hur stor är risken att min sanering hävs om detta uppdagas ? Hen letar lägenhet snarast.

Liksom kollar inkasson allas inkomster per automatik i en lägenhet ?
Tacksam för svar då jag funderar på att flytta själv ut annars då jag verkligen inte orkar få en ändring där jag får ge säg hela min lön till sanering.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Har under dessa månader separerat flyttat ihop med en annan person. Har skuldsanering. Jag fyllde i om allt med tanke på ändring av hyra etc. Fick en liten höjning av belopp. Nu är det så att personen jag bor med nu, hens barn har fått jobb och jobbat i drygt 2 månader. Hur stor är risken att min sanering hävs om detta uppdagas ? Hen letar lägenhet snarast.

Liksom kollar inkasson allas inkomster per automatik i en lägenhet ?
Tacksam för svar då jag funderar på att flytta själv ut annars då jag verkligen inte orkar få en ändring där jag får ge säg hela min lön till sanering.
Inkassobolagen har självklart ingen rätt att kontrollera (dvs ta kreditupplysning) på andra person som inte själva har skulder hos dom…

Det dock kan ha synpunkter på är att kontrollera offentliga uppgifter såsom folkbokföringen och då notera att det bor 3 vuxna på adressen och kanske då begära omprövning…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har under dessa månader separerat flyttat ihop med en annan person. Har skuldsanering. Jag fyllde i om allt med tanke på ändring av hyra etc. Fick en liten höjning av belopp. Nu är det så att personen jag bor med nu, hens barn har fått jobb och jobbat i drygt 2 månader. Hur stor är risken att min sanering hävs om detta uppdagas ? Hen letar lägenhet snarast.

Liksom kollar inkasson allas inkomster per automatik i en lägenhet ?
Tacksam för svar då jag funderar på att flytta själv ut annars då jag verkligen inte orkar få en ändring där jag får ge säg hela min lön till sanering.

Har dom redan räknat på att ni är 3 som delar på hyran är det absolut inga problem
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har under dessa månader separerat flyttat ihop med en annan person. Har skuldsanering. Jag fyllde i om allt med tanke på ändring av hyra etc. Fick en liten höjning av belopp. Nu är det så att personen jag bor med nu, hens barn har fått jobb och jobbat i drygt 2 månader. Hur stor är risken att min sanering hävs om detta uppdagas ? Hen letar lägenhet snarast.

Liksom kollar inkasson allas inkomster per automatik i en lägenhet ?
Tacksam för svar då jag funderar på att flytta själv ut annars då jag verkligen inte orkar få en ändring där jag får ge säg hela min lön till sanering.
Den sanering kan inte hävas på de grunderna men borgenärerna kan begära om omprövning och din sanering kan förlängas med upp till två år.
Det är alltid bäst att själv ompröva vid förändringar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Den sanering kan inte hävas på de grunderna men borgenärerna kan begära om omprövning och din sanering kan förlängas med upp till två år.
Det är alltid bäst att själv ompröva vid förändringar.

Varför skulle det inte kunna upphävas?
Att ha högre betalningsutrymme än man angett är nog inte så ovanligt anledning
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Varför skulle det inte kunna upphävas?
Att ha högre betalningsutrymme än man angett är nog inte så ovanligt anledning
Om du själv gör omprövning vid ökat betalningutrymme så har du gjort rätt för dig och då kan inte saneringen hävas väl ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp