• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Anek

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 Maj 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej hej:)
Har följt denna tråd några veckor nu sen jag tog beslutet att ansöka om skuldsanering 3/2 och har just pratat med en handläggare på KF som ville stämma av min ansökan. Såå nervös nu om jag kommer få inledande eller ej!
Har hamnat i loopen "låna för att betala lån"..
Men from feb har jag släppt alla lån till inkasso /fogden och som @Zoolie skrev: skrämmande hur man hur snabbt man kommer upp i dessa summor
Å sjukt att man ens kan det men men.. så är det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Du kan ju fylla i ett test på kronofogden för att få en fingervisning om du kvalificerar dig för en skuldsanering samt besöka en budget och skuldrådgivare. Det låter iaf som att du har en ganska hög belåning med tanke på din inkomst, sen är det ju inte det som avgör men ändå.

Är det många olika lån? Höga räntor? Har du gjort något för att försöka komma till rätsida med ekonomin?
De har jag gjort och de står att jag kan vara kvalificerad till att få de.
3 lite större lån de ena är ju remember med skitränta de andra 6% sen har lite skitlån som jag betar av…

de försöker jag varje dag att göra och gör så gott jag kan .
 

zweets003

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Juni 2019
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Kommer ansöka om skuldsanering inom kort är det lättare att blir beviljad om man tar med skuldrådgivare och budget med i ansökan
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kommer ansöka om skuldsanering inom kort är det lättare att blir beviljad om man tar med skuldrådgivare och budget med i ansökan
Det sägs så men många har fått skuldsanering utan hjälp från budget och skuldrågivare.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det stämmer. För några veckor sedan var jag på en trafikolycka i jobbet. En 18-aring som smällde med sin fars bil. Inte ett öre får dom då den inte var försäkrad för att en 18-aring skulle köra den. Ny BMW i
miljonklassen.
Undrar om pappan tycker att retroaktiv abort vore bra.
 

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej!
Vad exakt händer under inledande fasen? Det står bara att de gör en mer utförlig utredning typ.
Begär de tex kontoutdrag etc?
Och om man betalat tillbaka privata lån med vinstpengar från försäljning av hus (innan man sökte skuldsanering), kontaktar de den personen?
 
Senast ändrad:

Lill Stina

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
21 Mars 2021
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur fungerar det med löneutmätningen under den tiden man ansöker om skuldsanering? Jag läste nånstans för längesedan att man pausar den tills beslut tas.
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
274
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Hur fungerar det med löneutmätningen under den tiden man ansöker om skuldsanering? Jag läste nånstans för längesedan att man pausar den tills beslut tas.
Det pausar Bara om du får inledande annars fortsätter löneutmätningen som vanligt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej!
Vad exakt händer under inledande fasen? Det står bara att de gör en mer utförlig utredning typ.
Begär de tex kontoutdrag etc?
Och om man betalat tillbaka privata lån med vinstpengar från försäljning av hus (innan man sökte skuldsanering), kontaktar de den personen?
Nej det kontaktas ingen annan än dig. Däremot kan du behöva visa underlag på saker och ting.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp