• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Så stod det på mitt också men logga in på deras sida och titta där
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Ångesten kryper sig på. Bara 4 dagar kvar tills det vinner laga kraft, hittills har ingen överklagat. Så rädd att någon gör det i sista stund :(
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Fick ett brev från Sileo kapital att dom tagit över en skuld i min skuldsanering och bad mig börja betala in till dom med nya inbetalningsuppgifter.

Så skall det väl inte gå till även om bolagen köper/säljer mina skulder under skuldsaneringen, är något dom ska ta med KF och inte mig? Eller fungerar det där?

Jag har också fått såna brev men det har bara handlat om att någon ny har tagit över skulden, alltså inget man behöver bry sig om. Men ringa kan man ju alltid göra.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Tittade där men gjorde mig inte mer klok.
Jag fick också några sådana brev under inledande, från en annan aktör. Jag tolkade det som ett fult försök men eftersom en var rätt ihärdig och skickade allt möjligt, ringde jag och sade typ ”hej, verkar ha blivit något fel med detta eftersom jag har inledande skuldsanering”. Man får ju inte gynna någon borgenär. Svaret jag fick var ”ok, vi noterar det, hejdå” så var det inget mer med det.

Sedan är det väl så att alla skulder som uppkommit före inledande ingår oavsett.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Jag har också fått såna brev men det har bara handlat om att någon ny har tagit över skulden, alltså inget man behöver bry sig om. Men ringa kan man ju alltid göra.
Ja men löser dom det med KF så dom får sina pengar?

Säkerligen nya betalnings uppgifter
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag fick också några sådana brev under inledande, från en annan aktör. Jag tolkade det som ett fult försök men eftersom en var rätt ihärdig och skickade allt möjligt, ringde jag och sade typ ”hej, verkar ha blivit något fel med detta eftersom jag har inledande skuldsanering”. Man får ju inte gynna någon borgenär. Svaret jag fick var ”ok, vi noterar det, hejdå” så var det inget mer med det.

Sedan är det väl så att alla skulder som uppkommit före inledande ingår oavsett.
Jag fick också flera fakturor efter mitt förra inledande, på någon stod det att dom visste att jag hade skuldsanering men eftersom dom var så schyssta så kunde jag få slippa alla inkassokostnader och påminnelseavgift ifall jag betalade hela skulden direkt till dom…

Den roligaste var en där dom skrev att dom fått information om inledande skuldsanering men om jag skyndade mig att betala hela skulden så skulle dom dra tillbaka den från kronofogden, så jag fick 3 dagar på mig att betala 220’000:-…
och i stor fet text rakt över hela fakturan stod dom uppmuntrande orden ”Du fixar detta!” :)
 
Senast ändrad:

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Jag fick också flera fakturor efter mitt förra inledande, på någon stod det att dom visste att jag hade skuldsanering men eftersom dom var så schyssta så kunde jag få slippa alla inkassokostnader och påminnelseavgift ifall jag betalade hela skulden direkt till dom…

Den roligaste var en där dom skrev att dom fått information om inledande skuldsanering men om jag skyndade mig att inte betala hela skulden så skulle dom dra tillbaka den från kronofogden, så jag fick 3 dagar på mig att betala 220’000:-…
och i stor fet text rakt över hela fakturan stod dom uppmuntrande orden ”Du fixar detta!” :)

haha.
 

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Om alla godkände betalplanen och ingen har överklagat hittills. Hur stor är sannolikheten att det händer något de 4 sista dagarna?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp