• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Japp tydligen inte längre insolvent pga 592 kr mer i netto…
Det ligger ju i linje med hur många här vill det ska vara. Tydliga gränser. Jag har menat på att det kan jag lite märkliga följder. Typ såhär.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Fick ett brev från Sileo kapital att dom tagit över en skuld i min skuldsanering och bad mig börja betala in till dom med nya inbetalningsuppgifter.

Så skall det väl inte gå till även om bolagen köper/säljer mina skulder under skuldsaneringen, är något dom ska ta med KF och inte mig? Eller fungerar det där?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick ett brev från Sileo kapital att dom tagit över en skuld i min skuldsanering och bad mig börja betala in till dom med nya inbetalningsuppgifter.

Så skall det väl inte gå till även om bolagen köper/säljer mina skulder under skuldsaneringen, är något dom ska ta med KF och inte mig? Eller fungerar det där?
Dom kanske inte vet vad dom köpt för fordran, enklast är nog om du ringer till sileo så dom skickar till kronofogden så det inte missas och du får in målet för verkställighet om det finns utslag
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Dom kanske inte vet vad dom köpt för fordran, enklast är nog om du ringer till sileo så dom skickar till kronofogden så det inte missas och du får in målet för verkställighet om det finns utslag
Det vet dom, dom skriver vilken skuld det är samt att dom vet att den ingår i skuldsaneringen men ber mig ändå betala till dom.

Men får väl ta och ringa dom iaf.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fick ett brev från Sileo kapital att dom tagit över en skuld i min skuldsanering och bad mig börja betala in till dom med nya inbetalningsuppgifter.

Så skall det väl inte gå till även om bolagen köper/säljer mina skulder under skuldsaneringen, är något dom ska ta med KF och inte mig? Eller fungerar det där?
Jag fick också det men när jag kollar så finns den skulden med i min skuldsanering med rätt nummer på lånet.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Jag fick också det men när jag kollar så finns den skulden med i min skuldsanering med rätt nummer på lånet.
Skulden dom säger sig tagit över är Nano finans eller vad dom heter.

I skuldsaneringen så står den på 40k+ dock i brevet från sileo är den på 27k, står dock 27k vid förfallodatum 2019xxxx.
Så antar det är vad skulden var då.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Skulden dom säger sig tagit över är Nano finans eller vad dom heter.

I skuldsaneringen så står den på 40k+ dock i brevet från sileo är den på 27k
Om du loggar in på Sileo så ser du dina skulder
På min sida står det att jag är i fas med mina betalningsplaner och jag ser även gjorda inbetalningar gjorda till skuldsaneringen i januari varje år samt de kommande inbetalningarna som ska göras via skuldsaneringen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Skulden dom säger sig tagit över är Nano finans eller vad dom heter.

I skuldsaneringen så står den på 40k+ dock i brevet från sileo är den på 27k, står dock 27k vid förfallodatum 2019xxxx.
Så antar det är vad skulden var då.
Det är väl för att du har betalat in via skuldsaneringen och då har skulden minskat.
Hur länge har du haft sanering ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp