• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Ditt avslag låter ju ganska orimligt om det är pga de 900:- som orsakat det. Du kanske har skrivit det innan men anledningen var alltså att du inte längre var insolvent?
Man hade väl fattat om det var en nolla till men drygt 600:- låter löjligt.
Jag fick också ny betalplan under inledande från heltidsarbetslös till deltidsanställd, från 0:- till 1200:-. Blev ändå lite förvånad då, när man läst om ökning om minst 4-5tkr, men kanske annorlunda under inledande/inför beslut.
Japp tydligen inte längre insolvent pga 592 kr mer i netto…
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag fick ingen sänkning trots att utrymmet minskade när min man blev av med jobbet med motiveringen att det bara var tre månader kvar. Jag betalade aldrig in sista månaden.
Vad menar Du med att Du aldrig betalade in sista månaden ?!
 

Loppo89

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Oktober 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Jag sitter i en sits där skuldsanering är den enda utvägen…
Har löneutmätning idag.
Hur beräknas förbehållsbeloppet?
Hur mycket betalar ni varje månad?
Jag betalar 3079:- varje månad. Varje borgenär får tillbaka 12% ungefär. Supernöjd med det.
Sök, sök och sök.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Nu blev det som jag befarade. Har skuldsanering, jobbar deltid. Har blivit erbjuden en heltidstjänst där jag kommer behöva resa med egen bil över hela Norrland. Ökad inkomst på ca 10tkr om jag tackar ja. Mitt dilemma är att jag har typ 10tkr i besparingar och bilen jag har nu är en skrutt och jag vågar knappt köra med den längre sträckor som det är nu. Hur kan jag lösa det? Kan jag begära omprövning för 7000tkr och ta en leasing på 3000:-? Alternativet är ju att tacka nej helt enkelt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu blev det som jag befarade. Har skuldsanering, jobbar deltid. Har blivit erbjuden en heltidstjänst där jag kommer behöva resa med egen bil över hela Norrland. Ökad inkomst på ca 10tkr om jag tackar ja. Mitt dilemma är att jag har typ 10tkr i besparingar och bilen jag har nu är en skrutt och jag vågar knappt köra med den längre sträckor som det är nu. Hur kan jag lösa det? Kan jag begära omprövning för 7000tkr och ta en leasing på 3000:-? Alternativet är ju att tacka nej helt enkelt.
Leasing är väl inte aktuellt när du har skuldsaneringe =anmärkning el någon annan hjälper dig ?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Nu blev det som jag befarade. Har skuldsanering, jobbar deltid. Har blivit erbjuden en heltidstjänst där jag kommer behöva resa med egen bil över hela Norrland. Ökad inkomst på ca 10tkr om jag tackar ja. Mitt dilemma är att jag har typ 10tkr i besparingar och bilen jag har nu är en skrutt och jag vågar knappt köra med den längre sträckor som det är nu. Hur kan jag lösa det? Kan jag begära omprövning för 7000tkr och ta en leasing på 3000:-? Alternativet är ju att tacka nej helt enkelt.
Du kan inte förhandla dig till en förmånsbil? (Vet inte om det är ok ur skuldsaneringssynpunkt)
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Du kan inte förhandla dig till en förmånsbil? (Vet inte om det är ok ur skuldsaneringssynpunkt)
Det skulle jag kanske, inte frågat, men borde inte bli någon skillnad taxeringsmässigt eftersom den isf ska förmånsbeskattas. Men policyn är egen bil och att man får milersättning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp