• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jomen, vilka anledningar finns det? Alltså jag menar varför skulle fordringsägarna vilja överklaga? Eller är jag helt ute och cyklar här?

Det vanligaste är nog att skulder saknas i beslutet.
Sen är det nog att man inte tycker det är skäligt.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Nej! Jag är inte där ännu, kommer söka H1-2022 är min tanke. Såvida jag inte vinner på eurojackpott eller att farsan blivit givmild
Ah ok! Bara som en fyi så fick jag en helt befogad invändning under inledande, sedan beslut ändå där KFM motiverade varför man inte tog hänsyn till invändningen. Så en invändning behöver inte vara superdramatisk om man varit helt transparent i sin ansökan :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det vanligaste är nog att skulder saknas i beslutet.
Sen är det nog att man inte tycker det är skäligt.
Fast att komma med det precis innan det vunnit laga kraft efter att ha godkänt förslaget till skuldsaneringen och inte ens efter beslutet känns som ett sätt att jävlas på.
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Ah ok! Bara som en fyi så fick jag en helt befogad invändning under inledande, sedan beslut ändå där KFM motiverade varför man inte tog hänsyn till invändningen. Så en invändning behöver inte vara superdramatisk om man varit helt transparent i sin ansökan :)
Ah snyggt! Pratade nämligen med en väldigt trevlig tjej ifrån KFM som peakade mig till att söka. Samtalet lät ungefär såhär ”anledningen till att det har blivit en rejäl ökning om människor som söker om skuldsanering beror mest på att folk i 18 års ålder som tagit sitt första lån på 25-100k utan jobb ångrar sig. Men de har ju hela livet framför sig” och ”du kanske fattar vad jag försöker sända ut för signal här utan att säga något” - så lydde vårat samtal mot slutet och då förklarade jag hela min situation för henne precis innan. Så antagligen tycker hon jag borde söka då jag också berättade att jag fick ”preliminärt beviljat” på deras egna test
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Undrar vad testet baseras på för variabler.
Jag kunde tydligen få skuldsanering enligt testet. Hyggligt.
Hur ser din situation ut då!? Själv har jag runt 900k i skulder, länge sedan jag tog nytt och knappt några FF men har 2st barn och en fru som går på föräldrarpenning. Kanske barnen de tar i beaktning
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp