• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Fast då kommer ju nästa scenario. Någon/några dagar efter beslutet vunnit laga kraft så nollas ju skulden på ”mina sidor” enligt handläggare och kfm. Om då en massa post far omkring mellan kontoren en bra tid som kan vara inkomna innan hur hanteras det? Får man ett samtal: Hej, nu tror ju du att det har vunnit laga kraft och din skuld ser nollad ut MEN vi hittade ett brev här 3v senare som har hamnat fel... Är man verkligen så utsatt?Ni förstår nog min poäng...
Mitt saldo var 0:- typ 2v efter beslutet.

Försök för din egen skull att släppa det, det är liksom bortom din kontroll och bara onödig energi att fundera på klockslag eller ens dagar. Menar det i all välmening, att det kanske kan vara mentalt befriande att tänka att du lägger ribban lägre och har klart besked om säg 2-3v istället. Blir det tidigare så är ju det bara en bonus.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Mitt saldo var 0:- typ 2v efter beslutet.

Försök för din egen skull att släppa det, det är liksom bortom din kontroll och bara onödig energi att fundera på klockslag eller ens dagar. Menar det i all välmening, att det kanske kan vara mentalt befriande att tänka att du lägger ribban lägre och har klart besked om säg 2-3v istället. Blir det tidigare så är ju det bara en bonus.
Absolut nu har jag inte räknat med annat eftersom inget brukar stämma. Det jag menar är att det här handlar ju om vad kfm plus budget och skuldrådgivare ger för info. De har på sig till 23.59 sen har det vunnit laga kraft, man kan ringa in och kolla dagen efter. Det är infon jag fått
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast då kommer ju nästa scenario. Någon/några dagar efter beslutet vunnit laga kraft så nollas ju skulden på ”mina sidor” enligt handläggare och kfm. Om då en massa post far omkring mellan kontoren en bra tid som kan vara inkomna innan hur hanteras det? Får man ett samtal: Hej, nu tror ju du att det har vunnit laga kraft och din skuld ser nollad ut MEN vi hittade ett brev här 3v senare som har hamnat fel... Är man verkligen så utsatt?Ni förstår nog min poäng...
Utsatt? Det här bottnar i bestämmelser i en grundlag, tryckfrihetsförordningen som bland annat klargör när en handling anses ha inkommit (tex kan ngt som lämnades in kl5 idag anses ha inkommit i fredags).
Kronofogden kan inte påverka grundlagar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är just det som är konstigt, man kommer på att det inte är skäligt efter beslutet är fattat. Men man godkände gladeligen betalplanen utan invändning. Nu säger jag inte att det blir så men vet att det har hänt och då känns det ju mer som att någon vill jävlas

Dom kan ju ha invänt men att det inte kommit fram
 

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Utsatt? Det här bottnar i bestämmelser i en grundlag, tryckfrihetsförordningen som bland annat klargör när en handling anses ha inkommit (tex kan ngt som lämnades in kl5 idag anses ha inkommit i fredags).
Kronofogden kan inte påverka grundlagar
Jajemen, tycker att man är väldigt utsatt och utelämnad i vissa lägen när man ansöker om skuldsanering. Ingen har riktigt koll och man får olika besked hela tiden. Det är en kämpig period psykiskt och det är flertalet gånger som borgenärerna kan välja att invända och överklaga och när men tror att man har ett nytt liv framför sig kanske det inte är så fortfarande. Vet att de inte kan påverka lagar, det har jag inte heller påstått. Det här är rörande all info man får som tydligen inte stämmer och det rör inte bara mig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jajemen, tycker att man är väldigt utsatt och utelämnad i vissa lägen när man ansöker om skuldsanering. Ingen har riktigt koll och man får olika besked hela tiden. Det är en kämpig period psykiskt och det är flertalet gånger som borgenärerna kan välja att invända och överklaga och när men tror att man har ett nytt liv framför sig kanske det inte är så fortfarande. Vet att de inte kan påverka lagar, det har jag inte heller påstått. Det här är rörande all info man får som tydligen inte stämmer och det rör inte bara mig.

Nej tryckfrihetsförordningen gäller alla.
 

Yourhighness

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
1 December 2014
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Detta var mindre kul och deppigt. Min skuldsanering är beslutad men nu har en borgenär motsatt sig denna och skickat in en överklagan som ska handläggas av tingsrätten.

Jag vet inte vad anledning är och man kan ju tycka att de borde ha överklagat tidigare.

Någon som har varit med om något liknande och vad blev utgången?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Detta var mindre kul och deppigt. Min skuldsanering är beslutad men nu har en borgenär motsatt sig denna och skickat in en överklagan som ska handläggas av tingsrätten.

Jag vet inte vad anledning är och man kan ju tycka att de borde ha överklagat tidigare.

Någon som har varit med om något liknande och vad blev utgången?
Vet du vem som överklagat? Privat person eller företag?

Hade en som skickade in en invändning vid föreslag av betalplan. Dock så överklagade dom aldrig efter beslutet togs.

Dom lämna aldrig någon förklaring till invändningen tror bara dom ville ha second opinion.
 

Yourhighness

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
1 December 2014
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Vet du vem som överklagat? Privat person eller företag?

Hade en som skickade in en invändning vid föreslag av betalplan. Dock så överklagade dom aldrig efter beslutet togs.

Dom lämna aldrig någon förklaring till invändningen tror bara dom ville ha second opinion.
Det är ett inkassoföretag som överklagat. Skulden till dem är "bara" på ett par tusenlappar också. Det är den minsta skulden av alla som är med i betalningsplanen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp