• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Det behöver man nog inte ringa om heller, det följer väl med en besvärshänvisning till beslutet där det står vilken tid man har på sig.
Behöver man såklart inte men jag vill veta hur det går i mitt ärende eftersom mitt liv står på spel så jag har gladeligen ringt en gång i veckan för en uppdatering om någon överklagan har inkommit hittills
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur ser din situation ut då!? Själv har jag runt 900k i skulder, länge sedan jag tog nytt och knappt några FF men har 2st barn och en fru som går på föräldrarpenning. Kanske barnen de tar i beaktning
Har barn, inte så stora skulder, angav att jagade svårt att se hur återbetalning skulle kunna ske,.och att jag gjort så gott jag kan. Har inte några stora skulder alls.
Nåja, tänkte inte drabba skuldsaneringsfolket med nonsens
 

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Det vanligaste är nog att skulder saknas i beslutet.
Sen är det nog att man inte tycker det är skäligt.
Det är just det som är konstigt, man kommer på att det inte är skäligt efter beslutet är fattat. Men man godkände gladeligen betalplanen utan invändning. Nu säger jag inte att det blir så men vet att det har hänt och då känns det ju mer som att någon vill jävlas
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är just det som är konstigt, man kommer på att det inte är skäligt efter beslutet är fattat. Men man godkände gladeligen betalplanen utan invändning. Nu säger jag inte att det blir så men vet att det har hänt och då känns det ju mer som att någon vill jävlas

Kanske är så.
Min huvudpoäng var just att det inte går att veta exakt på dagen att ett beslut fått laga kraft, det kan finnas instämplad post som far runt mellan kontor.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ah snyggt! Pratade nämligen med en väldigt trevlig tjej ifrån KFM som peakade mig till att söka. Samtalet lät ungefär såhär ”anledningen till att det har blivit en rejäl ökning om människor som söker om skuldsanering beror mest på att folk i 18 års ålder som tagit sitt första lån på 25-100k utan jobb ångrar sig. Men de har ju hela livet framför sig” och ”du kanske fattar vad jag försöker sända ut för signal här utan att säga något” - så lydde vårat samtal mot slutet och då förklarade jag hela min situation för henne precis innan. Så antagligen tycker hon jag borde söka då jag också berättade att jag fick ”preliminärt beviljat” på deras egna test
Jag lade noll värdering i vad som sades när KFM hade samtal med mig, det fick bära eller brista helt enkelt och jag orkade helt enkelt inte spekulera så mycket. Jag släppte funderingarna helt och hållet tills mitt skuldsaldo var noll på KFMs sida. Men minns att handläggaren uttryckligen tyckte att två av fem borgenärer betett sig ”osmakligt” och att jag hade en konkursförvaltare som kunde bekräfta det, och fattade väl nånstans att det låg till min fördel.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
”Skuldsaneringsfolket” wpwp
Haha. Måste väl vara mer avvikande att någon utan vare sig nämnvärda skulder eller sanering hänger på ett sånt här forum i en sådan omfattning, som en slags Messias åt det förlorade folket, så jag tror inte vi behöver ta illa upp :D
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Jag lade noll värdering i vad som sades när KFM hade samtal med mig, det fick bära eller brista helt enkelt och jag orkade helt enkelt inte spekulera så mycket. Jag släppte funderingarna helt och hållet tills mitt skuldsaldo var noll på KFMs sida. Men minns att handläggaren uttryckligen tyckte att två av fem borgenärer betett sig ”osmakligt” och att jag hade en konkursförvaltare som kunde bekräfta det, och fattade väl nånstans att det låg till min fördel.
Skönt att du är nollad nu då, bara gratulera
 

Pannkakan

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Kanske är så.
Min huvudpoäng var just att det inte går att veta exakt på dagen att ett beslut fått laga kraft, det kan finnas instämplad post som far runt mellan kontor.
Fast då kommer ju nästa scenario. Någon/några dagar efter beslutet vunnit laga kraft så nollas ju skulden på ”mina sidor” enligt handläggare och kfm. Om då en massa post far omkring mellan kontoren en bra tid som kan vara inkomna innan hur hanteras det? Får man ett samtal: Hej, nu tror ju du att det har vunnit laga kraft och din skuld ser nollad ut MEN vi hittade ett brev här 3v senare som har hamnat fel... Är man verkligen så utsatt?Ni förstår nog min poäng...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp