• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Hej på er, Jag har ganska nyligen 27 juni skickat in en ansökan om skuldsanering. Jag har 1.67 miljoner i skulder, allt blanco och kreditkort.
Jag har brottas med ett tidigare spelberoende, spel fri sedan 2019. Mitt nyaste lån togs ca 9 månader sedan på ett mindre belopp om 25k. Dom andra skulderna är saneringslån och lån för att klara av betala kreditgivarna. Inte det smartaste draget jag vet, men vad gör man inte för att slippa skammen att inte kunna betala. Jag lever som gift och min fru har hjälpt mig ur rävsaxen ett antal ggr. Hon har nog aldrig fattat hur mycket skulder jag har dragit på mig. Men nu håller det inte. längre.

Jag har för tillfället inga skulder of kfm eller inkasso. Har en grundlön på 36k med ett befattningstillägg på 3500 visa månader och beredskap ersättning. Tyvärr svänger nettolönen ganska kraftigt.
Troligen kommer jag behöva ett antal operation under de närmaste åren för att byta ut trasig leder, vilket ger mig ännu mer betalångest.
Så nu sitter jag på vardagarna och kollar mailen 20 ggr om dagen och väntar på ett besked.
Så vad tror ni, vem vågar titta i kristalkulan åt mig :D
Vet inte vad jag skall göra om jag blir nekad.

Jag ville bara titta in och berätta, och jag kommer uppdatera vad som händer.
Hejsan. Jag lämnade med in min ansökan 27 juni och väntar spänt.

Har valt att sluta betala på alla mina lån. De får gå vidare till KF.
Oavsett kommer jag ha mer att leva på, vid en löneutmätning än vad jag har idag.
Får jag inte skuldsanering så kommer jag söka igen sen.

Har tidigare alltid betalat alla mina räkningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Hur ofta tycker ni man ska försöka ansöka om skuldsanering? 2,a ggn och 3,e ev 4,e.
Har sett ngn sökte 6 e ggn och fick.
Tiden bara går...
Ska man vänta ngra månader, halvår el år.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hur ofta tycker ni man ska försöka ansöka om skuldsanering? 2,a ggn och 3,e ev 4,e.
Har sett ngn sökte 6 e ggn och fick.
Tiden bara går...
Ska man vänta ngra månader, halvår el år.

Det beror ju först och främst på vad orsaken till avslaget är. Om det är att skulderna är för nya, ja då bör man ju kanske vänta minst ett år. Handlar det om att man har för dyrt boende så bör man ju försöka flytta till billigare innan man ansöker på nytt.

Att bara skicka in nya ansökningar med jämna mellanrum utan att förändra något leder förmodligen ingen vart.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det beror ju först och främst på vad orsaken till avslaget är. Om det är att skulderna är för nya, ja då bör man ju kanske vänta minst ett år. Handlar det om att man har för dyrt boende så bör man ju försöka flytta till billigare innan man ansöker på nytt.

Att bara skicka in nya ansökningar med jämna mellanrum utan att förändra något leder förmodligen ingen vart.
Mina var för nya i november förra året , sökte maj i år och fick inledande i augusti nu ! Så väntade 6 mån !
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Mina var för nya i november förra året , sökte maj i år och fick inledande i augusti nu ! Så väntade 6 mån !

Ja då har det ju nästan gått ett år iofs.

Men det är ju inte säkert att alla handläggare skulle ha gett dig inledande, jag hade nog valt att vänta lite längre än 6 månader om det gällde för nya skulder.

Men det är ju upp till var och en.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja då har det ju nästan gått ett år iofs.

Men det är ju inte säkert att alla handläggare skulle ha gett dig inledande, jag hade nog valt att vänta lite längre än 6 månader om det gällde för nya skulder.

Men det är ju upp till var och en.
Avslaget kom i november , men sökte maj så blir 6 mån ;) sen 3 mån handläggning med ! Klart man aldrig vet hur en handläggare tänker :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp