• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Ja då har det ju nästan gått ett år iofs.

Men det är ju inte säkert att alla handläggare skulle ha gett dig inledande, jag hade nog valt att vänta lite längre än 6 månader om det gällde för nya skulder.

Men det är ju upp till var och en.
Jag hade sista i dec förra året, sökte i mars i år fick avslag i maj. Nu har jag betalt endel o ska pröva igen nästa år. Då har det t.o.m gått kanske mer än 1 år. Plus haft löneutmätning.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag hade sista i dec förra året, sökte i mars i år fick avslag i maj. Nu har jag betalt endel o ska pröva igen nästa år. Då har det t.o.m gått kanske mer än 1 år. Plus haft löneutmätning.

Ja men som många har skrivit tidigare så måste du kanske även titta på andra delar av ditt avslag, för det var väl inte bara att du ansågs ha nya skulder?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja men som många har skrivit tidigare så måste du kanske även titta på andra delar av ditt avslag, för det var väl inte bara att du ansågs ha nya skulder?
Lånat till sonen och ej begärt tillbaka något.
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Såg nu på sidan "väntetider" att dem är på datumet då jag skickade in min skuldsanering och därmed börjar jobba med den idag/de kommande dagarna. Någon som har erfarenhet av ungefär hur lång handläggningstiden eller tiden till dem tar beslut är? Hade varit ganska stort för mig om det hunnit gå igenom innan nästa inbetalning.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Körde du allt själv, alla gånger.
Bra gjort, de påstår det är bättre m skuldrådgivare, men tydligen går det bra själv.

Det är sanning med modifikation.

Jag tror det att dom som använder sig av skuldrådgivare orkar, kan eller vill inte ta reda på alla sina skulder och behöver därför hjälp i den processen och sedan hjälp med att fylla i en enkel ansökan. En grov generalisering kanske, men det köper jag :)

För min egen del så visste jag hos vilka inkassobolag mina skulder låg hos, antingen tog jag tfn och ringde dom själva eller så loggade jag in med bank-id och såg skulden. Därefter loggade jag in på kfm hemsida med bank-id och fyllde i ansökan för skuldsanering och vipps så ringde min handläggare mig tre månader senare. I april 2021 fick jag inledande och i oktober 2021 beslut om skuldsanering.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Såg nu på sidan "väntetider" att dem är på datumet då jag skickade in min skuldsanering och därmed börjar jobba med den idag/de kommande dagarna. Någon som har erfarenhet av ungefär hur lång handläggningstiden eller tiden till dem tar beslut är? Hade varit ganska stort för mig om det hunnit gå igenom innan nästa inbetalning.
Jag skickade in 1/6 och de ska ringa idag så tiderna stämmer på ett ungefär.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp