• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Jag gjorde ansökan på sen höst/ tidig vinter.. Å då var det upp mot 6mån sen sista lånet.
Totalt ca 140k från årskiftet till maj / juni.
Det ger mig hopp. Tack för svar.
Det som lagts till för mina skulder iår, går nog inte ens upp mot 10-20 k.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Jag har ju kämpat i cirka 10 år - blev spelfri för 5 år sedan, gick på en behandling via min kommun i kombination med möten för spelmissbrukade och jag lyckades.
Nästa år firar jag 5 år som spelfri.

Har lyckats "betala tillbaka" cirka 4.000.000 förmodligen mer om jag hade satt mig ner och räknat på detaljnivå. Var otroliga summor i början.

Vill inte vara samhället i belasning och alltid velat göra rätt för mig men räknade på det här om dagen och om jag skulle betala "i tid" till samtliga aktörer jag har (som privata inte inkluderade) så hade det med räntor och dylikt krävts ca 70 år innan jag är skuldfri.

Vilka jävla summor. Du har verkligen bevisat att du velat göra rätt för dig. Nu förtjänar du att vila. Att få hem påminnelser och inkassokrav är det värsta som finns. Det är inget liv värt att leva. Jag får inga sådana längre... Men min själ har trots det inte återhämtat sig efter alla år av misär. Jag hoppas verkligen du beviljas!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vilka jävla summor. Du har verkligen bevisat att du velat göra rätt för dig. Nu förtjänar du att vila. Att få hem påminnelser och inkassokrav är det värsta som finns. Det är inget liv värt att leva. Jag får inga sådana längre... Men min själ har trots det inte återhämtat sig efter alla år av misär. Jag hoppas verkligen du beviljas!
Jag håller med, @Terry_ du har kämpat och är värd något bättre.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag har ju kämpat i cirka 10 år - blev spelfri för 5 år sedan, gick på en behandling via min kommun i kombination med möten för spelmissbrukade och jag lyckades.
Nästa år firar jag 5 år som spelfri.

Har lyckats "betala tillbaka" cirka 4.000.000 förmodligen mer om jag hade satt mig ner och räknat på detaljnivå. Var otroliga summor i början.

Vill inte vara samhället i belasning och alltid velat göra rätt för mig men räknade på det här om dagen och om jag skulle betala "i tid" till samtliga aktörer jag har (som privata inte inkluderade) så hade det med räntor och dylikt krävts ca 70 år innan jag är skuldfri.

Tycker du förtjänar att sanera bort resten, du kan ju dessutom visa på att du gjort allt du kan. I slutändan är ju den du belastar mest dig själv. Ge dig en ny chans och sök sanering. Du kan ju fortsätta betala fram till inledande om du så vill.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Tycker du förtjänar att sanera bort resten, du kan ju dessutom visa på att du gjort allt du kan. I slutändan är ju den du belastar mest dig själv. Ge dig en ny chans och sök sanering. Du kan ju fortsätta betala fram till inledande om du så vill.

Jag har allting skriftligt, alla mina skulder är i Excell.
Alla mina inkomster finns hos Skatteverket.
Min behandling jag gick via Malmöstad bör jag också kunna påvisa och jag har kontoutdrag ifrån Nordea som styrker att jag inte spelat senaste nästan fem åren och där jag i samband med varje lön lagt densamma på inkasso,lån ochskulder.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Jag har allting skriftligt, alla mina skulder är i Excell.
Alla mina inkomster finns hos Skatteverket.
Min behandling jag gick via Malmöstad bör jag också kunna påvisa och jag har kontoutdrag ifrån Nordea som styrker att jag inte spelat senaste nästan fem åren och där jag i samband med varje lön lagt densamma på inkasso,lån ochskulder.
Du behöver inte uppvisa någonting. Säg som det är. Att du sänkt din lön. Att du sökt hjälp. Att du gjort allt för att lösa dina skulder. Och att du har små barn. Jag tror chansen är stor att du beviljas.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har allting skriftligt, alla mina skulder är i Excell.
Alla mina inkomster finns hos Skatteverket.
Min behandling jag gick via Malmöstad bör jag också kunna påvisa och jag har kontoutdrag ifrån Nordea som styrker att jag inte spelat senaste nästan fem åren och där jag i samband med varje lön lagt densamma på inkasso,lån ochskulder.
Det är bra att du har allt detta för man vet inte vad de vill att man ska redovisa.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Alltså jag går ju runt. Men betalar 40.000 per månad för lån. Allt är ju inte amortering. ..

Jag har dock bytt jobb. Innan hade jag 50-55K ut. Nu har jag 40K ut

förstår, hade definitivt sökt. Med tanke på barn skuldsättning över en längre tid, så kanske du t.om kan få en betalplan kortare än 5 år.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Alltså jag går ju runt. Men betalar 40.000 per månad för lån. Allt är ju inte amortering. ..

Jag har dock bytt jobb. Innan hade jag 50-55K ut. Nu har jag 40K ut
Skusan kommer vara rosenrasande över att du gått från 50-55K ut till 40K ut
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp