• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Okej mitt senaste lån togs i Juni, skulder över 3mille på Uc plus utanför 54år årsinkomsten har pendlat mellan 600-1mille senaste 15åren varav nu vi går in i en lite tuffare period gör en lägre inkomst än så för mig.

Du kommer att bli beviljad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
har du åkt på ett bakslag? Hade för mig att du var på väldigt god väg för nått halvår sedan?

man har en stor fördel med nya saneringen om man tjänar mycket. Bufferten jag får av de betalningsfria månaderna gör att jag lever mycket bättre än innan och i princip kan unna mig det mesta jag vill.

Hade dock för mig att du hade ett arbete där du inte fick ha skulder hos fogden/sanering?

Alltså jag går ju runt. Men betalar 40.000 per månad för lån. Allt är ju inte amortering. ..

Jag har dock bytt jobb. Innan hade jag 50-55K ut. Nu har jag 40K ut
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Varför är du så säker?
Bara för att man har hög skuldsättning och hög ålder är ingen garanti för beviljat. Omständigheter, varför mm spelar in, finns dom som aldrig blir beviljad även fast de är mycket äldre och större skulder.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Bara för att man har hög skuldsättning och hög ålder är ingen garanti för beviljat. Omständigheter, varför mm spelar in, finns dom som aldrig blir beviljad även fast de är mycket äldre och större skulder.
Jag, hade en gård modell större i många år…inte gratis precis, travhästar levt över tillgångarna med en bra lön..överkonsumtion under många år. Nu sålt gården i stort sätt plus minus noll och sviktande marknad med högre räntor går inte längre såklart…
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Så klart.


Samtidigt grottade jag ner mig i den länken.

Om jag fått ihop allting med dålig matematikkunskap så är det ca 85-88% att svart kaffe beviljas rent statistiskt sett till kön,ålder,skuldsättningsgrad och dylikt.

Exempelvis, om KFM:s statistik stämmer vilket vi någonstans får utgå ifrån så får nästan 80% i hans ålder beviljad skuldsanering om dom går via kommunens skuldrådgivare.

Med andra ord så är det helt rätt, det går inte att vara kategorisk för 20% får avslag men dom 20% kan ju likaväl vara ingrid som har 75.000 i skulder och sökar sanering.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Alltså jag går ju runt. Men betalar 40.000 per månad för lån. Allt är ju inte amortering. ..

Jag har dock bytt jobb. Innan hade jag 50-55K ut. Nu har jag 40K ut
Jag hoppas du har slutat betala på dom, Terry. Lägg undan och spara allt du kan!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag hoppas du har slutat betala på dom, Terry. Lägg undan och spara allt du kan!

Jag har ju kämpat i cirka 10 år - blev spelfri för 5 år sedan, gick på en behandling via min kommun i kombination med möten för spelmissbrukade och jag lyckades.
Nästa år firar jag 5 år som spelfri.

Har lyckats "betala tillbaka" cirka 4.000.000 förmodligen mer om jag hade satt mig ner och räknat på detaljnivå. Var otroliga summor i början.

Vill inte vara samhället i belasning och alltid velat göra rätt för mig men räknade på det här om dagen och om jag skulle betala "i tid" till samtliga aktörer jag har (som privata inte inkluderade) så hade det med räntor och dylikt krävts ca 70 år innan jag är skuldfri.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp