• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Okej, men låt säga jag söker nu samtidigt som jag slutar betala på alla lån och får avslag? Hur länge måste jag vänta innan jag söker igen om det skall vara lönt, jag fattar jag kan söka direkt men det är knappast lönt…
Efter att ha läst denna tråd så kan man konstatera att de som släpper försöker samla på sig en liten buffert tills inledande eller utmätning sätter igång, på så vis klara utmätningen tills de söker nästa gång. Bästa är väl att vänta ett år ungefär men även där finns det dom som sökt igen efter nån månad och fått beviljat. En ansökan tar ca 2 månader nu innan de ens börjar titta på den så det är lång väntan på besked.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Efter att ha läst denna tråd så kan man konstatera att de som släpper försöker samla på sig en liten buffert tills inledande eller utmätning sätter igång, på så vis klara utmätningen tills de söker nästa gång. Bästa är väl att vänta ett år ungefär men även där finns det dom som sökt igen efter nån månad och fått beviljat. En ansökan tar ca 2 månader nu innan de ens börjar titta på den så det är lång väntan på besked.
Okej skall kanske lägga in en ansökan om sanering i nästa vecka oxå, när dom börjar kika på det så har en del del kommit till Kf misstänker jag…
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Okej skall kanske lägga in en ansökan om sanering i nästa vecka oxå, när dom börjar kika på det så har en del del kommit till Kf misstänker jag…
Det är inte helt säkert, mitt hade precis landat hos inkassobolagen när jag fick inledande, det tog ca tre månader innan de kollade på min ansökan
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Räknade lite på det innan. Har nog från början/totalt haft en skuld på 11.000.000 (elva miljoner). Trodde det var hälften kanske (så bra koll har man....)

Har lyckats betala bort cirka 7.000.000 främst genom löner under sex års tid men även sambo och släkt/vänner.

Återstår gör således 4.000.000 men det kommer bli tufft framöver på grund av föräldrarledighet och lägre inkomst. Av detta är över 2.000.000 synligt hos UC. Resten ligger hos Inkasso eller via Bisnodes aktörer.

har du åkt på ett bakslag? Hade för mig att du var på väldigt god väg för nått halvår sedan?

man har en stor fördel med nya saneringen om man tjänar mycket. Bufferten jag får av de betalningsfria månaderna gör att jag lever mycket bättre än innan och i princip kan unna mig det mesta jag vill.

Hade dock för mig att du hade ett arbete där du inte fick ha skulder hos fogden/sanering?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Okej hur såg din situation ut? Har du sanering nu?
Ca 8-900k i skulder, konsumtionsskulder. Senaste lånet knappt ett år gammalt men var tvunget att tas då jag m familj annars blivit vräkta..
Jag har sanering nu, går snart in i år två.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Ca 8-900k i skulder, konsumtionsskulder. Senaste lånet knappt ett år gammalt men var tvunget att tas då jag m familj annars blivit vräkta..
Jag har sanering nu, går snart in i år två.
Okej mitt senaste lån togs i Juni, skulder över 3mille på Uc plus utanför 54år årsinkomsten har pendlat mellan 600-1mille senaste 15åren varav nu vi går in i en lite tuffare period gör en lägre inkomst än så för mig.
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Intressant! Jag har på dryga miljonen och är 37år. 2barn. Jag fick avslag. För nytagna skulder var anledningen för mig. Lite kort har jag lång historik med överkonsumtion. Spelmissbruk och huset med exet å konstanta blancolån för renoveringar. Vad är din historik?
hur nytagna var dina skulder och var de stora?

Har med sökt, har med dryga miljonen. Inga spelskulder.
Men fick förstå att även avbet räknas, så har handlat på klarna dumt nog, senast i maj.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
hur nytagna var dina skulder och var de stora?

Har med sökt, har med dryga miljonen. Inga spelskulder.
Men fick förstå att även avbet räknas, så har handlat på klarna dumt nog, senast i maj.

Jag gjorde ansökan på sen höst/ tidig vinter.. Å då var det upp mot 6mån sen sista lånet.
Totalt ca 140k från årskiftet till maj / juni.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp