• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag får i tid och otid och har alltid fått faktiskt. Tror inte det har att göra med min sanering utan mer planerad marknadsföring från långivare då många söker lån innan semester, innan jul osv för att klara högtider

Jo, på mailen är det ju nästan var och varannan dag från märkliga banker och långivare. Men har inte varit på hur länge som helst i brevlådan. Men är nog som du skriver att det är planerad marknadsföring från deras sida då de flesta kommit tillbaka
till verkligheten nu efter semestern. :)
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jaså? Märkligt..
Jag minns att jag skrev i mitt PB att jag pga min rådande livssituation då gärna hade fått kompletteringsfrågor via brev eller e-post men att hen ändå ringde. Nu hade jag tur så jag kunde ta samtalet utan att bli störd men samtalet hade kunnat bli jobbigare både för mig och andra änden.
Tråkigt för dig. Synd att de inte kan vara tillmötesgående. Många mår ju fruktansvärt dåligt och skäms över sin situation så pass att det är förlamande.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Tråkigt för dig. Synd att de inte kan vara tillmötesgående. Många mår ju fruktansvärt dåligt och skäms över sin situation så pass att det är förlamande.
Ja så är det ju...
Samtidigt vet jag från mitt eget jobb att det ofta är lättast att ta saker via samtal då frågor ofta kommer upp under ett samtal och man utvecklar sina svar på ett helt annat sätt.
Mejlkorrespondens blir fort väldigt lång och tar ofta mycket längre tid så jag bet lite i det sura äpplet och "slet av plåstret"..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Blir man alltid uppringd första gången ? Eller någon som fått papper hem om inledande utan samtal ? Eller avslag såklart :)
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Får man fråga vad dom begärde då ? :)
Det var frågor om det mesta. När de ekonomiska problemen uppstod och varför, vad vissa skulder har gått till, frågor om sambons ekonomiska situation, vad jag gjort själv för att förbättra min situation osv. Sånt som ger en bättre bild av just min sits.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Det var frågor om det mesta. När de ekonomiska problemen uppstod och varför, vad vissa skulder har gått till, frågor om sambons ekonomiska situation, vad jag gjort själv för att förbättra min situation osv. Sånt som ger en bättre bild av just min sits.
Då får du nog inget samtal innan beslut om du inte behöver förklara något en borgenär "hittat" då det var rätt exakt sådana slags frågor jag fick via telefon.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp