• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Grattis till inledande! :folded: :)

Jag förde inte en dialog med någon av mina två då det inte fanns mycket att säga. Jag låg såpass back varje månad så även om jag hade fått betalningsfria månader hade jag varit på samma ruta direkt betalning återuppstod.
Min handläggare frågade inte ens om jag fört en dialog med dom utan såg ganska direkt att jag var insolvent så det sjöng om det..
Tack! :folded:Det lugnar ju lite. Jag började dock i den änden, att höra av mig till de flesta och berätta hur det låg till och bad om hållbara avbetalningsplaner men när alla ger kalla handen och vill att man ska betala 10 000/mån på just deras skuld så är det inte längre nån idé att fortsätta kontakta borgenärerna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Tack! :folded:Det lugnar ju lite. Jag började dock i den änden, att höra av mig till de flesta och berätta hur det låg till och bad om hållbara avbetalningsplaner men när alla ger kalla handen och vill att man ska betala 10 000/mån på just deras skuld så är det inte längre nån idé att fortsätta kontakta borgenärerna.
Nä, precis...
Nånstans tycker man att borgenärerna också ska förstå att man har fler skulder än till en... Och att man själv mår som rutten potatis över sin situation..
Jag vet inte i ditt fall men spontant känns det inte som att det kommer ha negativ inverkan på din sanering. Men håll mig gärna uppdaterad :)
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Vi ska skicka in ansökan om skuldsanering, som det är i dagsläget så kommer vi inte aldrig någonsin kunna betala av tack vare att räntan tickar på..
trots inbetalning på ca 10000kr med löneutmätning varje månad så ökar skulderna med några tusen varje månad…

tycker det känns så jobbigt med samtalet med handläggaren.. kan jag be min man ha det istället för mig, för jag fixar inte det… jag kan intyga på heder och samvete genom skriftligt..
känns så jobbigt att det ska sätta stopp
Någon som INTE haft ett samtal?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vi ska skicka in ansökan om skuldsanering, som det är i dagsläget så kommer vi inte aldrig någonsin kunna betala av tack vare att räntan tickar på..
trots inbetalning på ca 10000kr med löneutmätning varje månad så ökar skulderna med några tusen varje månad…

tycker det känns så jobbigt med samtalet med handläggaren.. kan jag be min man ha det istället för mig, för jag fixar inte det… jag kan intyga på heder och samvete genom skriftligt..
känns så jobbigt att det ska sätta stopp
Någon som INTE haft ett samtal?
Mig veterligen så får ni inte sanering gemensamt utan individuellt så ni båda lär nog behöva ha ett samtal med handläggaren.
Aldrig hört eller läst om någon som inte behövt ha samtalet, men kanske kan ditt mående spela in på något vis så du kan få ta det skriftligt?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Vi ska skicka in ansökan om skuldsanering, som det är i dagsläget så kommer vi inte aldrig någonsin kunna betala av tack vare att räntan tickar på..
trots inbetalning på ca 10000kr med löneutmätning varje månad så ökar skulderna med några tusen varje månad…

tycker det känns så jobbigt med samtalet med handläggaren.. kan jag be min man ha det istället för mig, för jag fixar inte det… jag kan intyga på heder och samvete genom skriftligt..
känns så jobbigt att det ska sätta stopp
Någon som INTE haft ett samtal?
Mig veterligen så får ni inte sanering gemensamt utan individuellt så ni båda lär nog behöva ha ett samtal med handläggaren.
Aldrig hört eller läst om någon som inte behövt ha samtalet, men kanske kan ditt mående spela in på något vis så du kan få ta det skriftligt?

Jag fick inledande utan samtal. Jag fick istället ett brev där de bad mig komplettera vissa frågor. Gjorde detta via mail väldigt utförligt. Sen kanske handläggaren ringer ändå innan beslut tas nångång, det vet jag inte än.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag fick inledande utan samtal. Jag fick istället ett brev där de bad mig komplettera vissa frågor. Gjorde detta via mail väldigt utförligt. Sen kanske handläggaren ringer ändå innan beslut tas nångång, det vet jag inte än.
Jaså? Märkligt..
Jag minns att jag skrev i mitt PB att jag pga min rådande livssituation då gärna hade fått kompletteringsfrågor via brev eller e-post men att hen ändå ringde. Nu hade jag tur så jag kunde ta samtalet utan att bli störd men samtalet hade kunnat bli jobbigare både för mig och andra änden.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Vi ska skicka in ansökan om skuldsanering, som det är i dagsläget så kommer vi inte aldrig någonsin kunna betala av tack vare att räntan tickar på..
trots inbetalning på ca 10000kr med löneutmätning varje månad så ökar skulderna med några tusen varje månad…

tycker det känns så jobbigt med samtalet med handläggaren.. kan jag be min man ha det istället för mig, för jag fixar inte det… jag kan intyga på heder och samvete genom skriftligt..
känns så jobbigt att det ska sätta stopp
Någon som INTE haft ett samtal?
Har precis skickat in min ansökan och tycker också samtalet blir jobbigt , men nog bara bita ihop och hoppas :)
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Fått en del "erbjudanden" om att ta lån nu sista tiden hem i brevlådan. Varit tomt länge.. (flera månader) men nu helt plötsligt börjar det dimpa ner.
Är det vanlig i slutskedet av sin inledande sanering att man får detta?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Fått en del "erbjudanden" om att ta lån nu sista tiden hem i brevlådan. Varit tomt länge.. (flera månader) men nu helt plötsligt börjar det dimpa ner.
Är det vanlig i slutskedet av sin inledande sanering att man får detta?
Jag får i tid och otid och har alltid fått faktiskt. Tror inte det har att göra med min sanering utan mer planerad marknadsföring från långivare då många söker lån innan semester, innan jul osv för att klara högtider
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp