• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Ok, det kan dröja, ibland uppåt 2 månader.
Men när man läser om andra och hur det varit för dom senaste tiden tar det ett par dagar...man är ju som skapligt spänd om man säger så. Hoppas ju varje morgon att se sitt namn i POIT, när man inte gör det sitter man och hoppas att det inte ska slinka in något kuvert i brevinkastet...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hopp2021

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Juni 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Men när man läser om andra och hur det varit för dom senaste tiden tar det ett par dagar...man är ju som skapligt spänd om man säger så. Hoppas ju varje morgon att se sitt namn i POIT, när man inte gör det sitter man och hoppas att det inte ska slinka in något kuvert i brevinkastet...
Mannens sanering godkändes ganska nyligen. Han hade samtalet i juli förra året och inledande kom i september. Förstår din oro, kände samma när mannen sökte, och nu är det min tur att känna den oron när jag själv väntar på inledande/avslag.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Väntar svar på om jag får min skuldsanering beviljad. Va ute och kollade min sida på Kronofogden idag och då står det 0 kr i skuld.Va ute häromdagen och då fanns alla skulder där. Vad kan detta betyda? Kollade även Poit idag men där står inte mitt namn med.
Skuldsaldot brukar inte försvinna förrän en beviljad skuldsanering vunnit laga kraft.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Vid inledande, hur ofta brukar sanering nekas, typ 1/10 el? Å vad är skälen då?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Haft inledande i ca 5-6 v men ändå fortsätter påminnelser komma från inkassobolagen, dessutom efter att de gjort en UC på mig där det framgår att jag har inledande skuldsanering. Lite skumt tycker jag.
Nyss ringde Allektum från dolt nr och undrade varför jag inte betalat, jag svarade att jag har inledd sanering och svaret blev bara jaha ok, hejdå i stort sett. Fattar inte poängen varför man lägger ner tid på post och samtal när jag inte kan betala, även om jag ”velat”, eller är syftet att försöka få mig att betala ändå och därmed förstöra för mig själv. Onödigt hursom.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vid inledande, hur ofta brukar sanering nekas, typ 1/10 el? Å vad är skälen då?

Jag skulle tro att det är ännu färre. De allra flesta avslag kommer direkt.

Jag tror det är skäligheten det åker på som regel
 

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Har sedan ca 5 veckor haft inledande sanering. Fått brev i veckan att ”KFM har begärt in uppgifter i mitt ärende från dessa borgenärer ”
I mitt brev så är det endast ett fåtal listade av mina skulder. (Jag uppgav ALLA mina skulder i min ansökan) det saknas många borgenärer i detta brev och då även ett par 100 000 i skuld. Vad kommer detta sig?
Efter att man såg sitt namn i POIT så hade alla borgenärer 30 dagar på sig att kontakta KFM. Stämmer det?
Varför skall dom inte kontakta alla?
Det står att jag får chansen att yttra mig angående dessa uppgifter.
Någon som varit med om liknande? Tips? Är detta ett steg närmare beviljad sanering eller kommer jag närmare ett avslag?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp