• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Väntar svar på om jag får min skuldsanering beviljad. Va ute och kollade min sida på Kronofogden idag och då står det 0 kr i skuld.Va ute häromdagen och då fanns alla skulder där. Vad kan detta betyda? Kollade även Poit idag men där står inte mitt namn med. Ser dock att man ser dom om man trycker på ”mina skulder”, men så såg det inte ut tidigare
När hörde din handläggare av sig till dig?
Till mig förra tisdagen 25 maj, sen inte hört ett ord. Men nu kollade jag också mina skulder, där står det också helt plötsligt noll...nån som vet?
 
Senast ändrad:

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hej
Någon som kan hjälpa med min fråga?
Jag blev beviljad skuldsanering för över 1 år sedan.
Några mån senare skildes jag, och nu hotar min ex fru att dra tillbaka medgivandet till KF angående våra gemensamma skulder som hon gick med på ska ingå i skuldsaneringen.
Kan hon göra det?
Hennes ursäkt är att hon nu själv har hamnat hos KF med löneutmätning, men hon förstår inte att jag betalar min del genom skuldsaneringen, och det hon har dragit på sig efteråt är inte mitt problem.
Tacksam för svar

Hon kan väl alltid begära en omprövning men jag skulle gissa på att den får avslag ganska snabbt.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Dom är dock med när man trycker på ”mina skulder” men såg inte ut så här tidigare i veckan
 

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
När hörde din handläggare av sig till dig?
Till mig förra tisdagen 25 maj, sen inte hört ett ord. Men nu kollade jag också mina skulder, där står det också helt plötsligt noll...nån som

När hörde din handläggare av sig till dig?
Till mig förra tisdagen 25 maj, sen inte hört ett ord. Men nu kollade jag också mina skulder, där står det också helt plötsligt noll...nån som vet?
Såg nu att Kronofogden har problem att visa saldo på skulder Jag fick samtalet på en fredag och på måndagen fick jag inledande. Den 25/4 godkände jag min betalplan.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Kan jag se nånstans om min skatteåterbäring går åt att betala mina skulder eller om jag får ut det nu i Juni? Står det redan nu hos nån myndighet (Skatteverket, KF, etc.) ? Jag är i slutfasen av inled. sanering, väntar bara på att borgenärerna ska överklaga ellr ej

Har man inget skuldsaldo hos kfm så får man behålla återbäringen.

Jag har ett inledande sedan mitten på mars och inget skuldsaldo hos kfm. Jag får behålla mina 28.000 kr i återbäring nästa vecka.
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Såg nu att Kronofogden har problem att visa saldo på skulder Jag fick samtalet på en fredag och på måndagen fick jag inledande. Den 25/4 godkände jag min betalplan.
Ok.

Verkar ju gå väldigt snabbt för dom flesta att få beslut om sanering eller ej, men tagit 1,5 vecka för mig nu sen handläggaren ringde och inte ett ljud. Märkligt då dom inte bett om kompletteringar eller nåt heller
 

Hopp2021

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Juni 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Ok.

Verkar ju gå väldigt snabbt för dom flesta att få beslut om sanering eller ej, men tagit 1,5 vecka för mig nu sen handläggaren ringde och inte ett ljud. Märkligt då dom inte bett om kompletteringar eller nåt heller
Menar du 1,5 vecka sedan inledande?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp