• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Ja ett sådant test ligger på KF:s hemsida. Sök på skuldsanering.
Ja, fick tipset igår efter jag mejlat kf om några frågor och då hade jag redan ansökt men där blev jag beviljst. Men bara att vänta och se om de stämmer :facejoy::facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hopp2021

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Juni 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Kikar runt lite snabbt nu bara och chattade med en bank. Där är det inga problem att öppna om man har skuldsanering och man får tillgång till alla banktjänster.
Dock så är jag inte jättepepp på att ansöka om att öppna ett konto i en annan bank just nu då dom kommer ta en UC. Kanske sätter käppar i hjulet när man har inledande då
man kanske blir ifrågasatt varför en bank tar ett UC på mitt intiativ. :thinking:
Aja, hoppas risken är liten att dom skulle dra in bankid på banken jag har nu. Får hålla ut tills allt förhoppningsvis är klart. :folded:
Nordea tog ingen uc på min man men det kanske är olika. Hur som helst har jag svårt att se att ett byte av bank för helt vardaglig ekonomi skulle kunna sätta käppar i hjulet för en skuldsanering. Kan man förklara varför en bank tagit en UC om någon undrar så är nog saken ur världen snabbt. De förhållanden som råder under inledande är ju samma som råder även efter beslutet är klubbat, vilket betyder att långivarna när som helst kan begära omprövning om de anser att skäl finns, men det måste vara hållbara skäl annars avslås de.
 
Senast ändrad:

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag har Swedbank, en av mina skulder var även till dom. Har trots detta inte haft några problem alls iomed min skuldsanering, alla banktjänster fungerar som dom alltid gjort och jag har inte behövt byta till ett maestro utan har kvar mitt Mastercard debit.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
I början av min skusan la jag in betalning 27 juni men insåg efter en stund att jag inte behövde :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är verkligen något jag haft koll på hela tiden.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Haha jag har för säkerhets skull påminnelse via kalendern i början på månaden och samma dag som löning varje Juni och varje December till 2025.. Gud förbannat om man skulle råka dra iväg en sån summa när man inte behöver :oops::facejoy:
 

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Väntar svar på om jag får min skuldsanering beviljad. Va ute och kollade min sida på Kronofogden idag och då står det 0 kr i skuld.Va ute häromdagen och då fanns alla skulder där. Vad kan detta betyda? Kollade även Poit idag men där står inte mitt namn med.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hamnar ens namn i POIT innan ens handläggare hinner meddela om man får inledande efter kontrollfrågorna?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp