• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har sedan ca 5 veckor haft inledande sanering. Fått brev i veckan att ”KFM har begärt in uppgifter i mitt ärende från dessa borgenärer ”
I mitt brev så är det endast ett fåtal listade av mina skulder. (Jag uppgav ALLA mina skulder i min ansökan) det saknas många borgenärer i detta brev och då även ett par 100 000 i skuld. Vad kommer detta sig?
Efter att man såg sitt namn i POIT så hade alla borgenärer 30 dagar på sig att kontakta KFM. Stämmer det?
Varför skall dom inte kontakta alla?
Det står att jag får chansen att yttra mig angående dessa uppgifter.
Någon som varit med om liknande? Tips? Är detta ett steg närmare beviljad sanering eller kommer jag närmare ett avslag?

Yttra dig att skulder saknas, annars riskerar du överklagande och omtag för Att fylla med de saknade skulderna
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag frågade tidigare hur det skulle funka med en betalplan på 0:- och att börja plugga med fullt csn och extrajobb på kanske 10 000:-/mån. Vet någon hur det skulle funka?
Eftersom csn inte utmäts och heller inte 10 000:-/mån, var och en för sig så att säga.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag frågade tidigare hur det skulle funka med en betalplan på 0:- och att börja plugga med fullt csn och extrajobb på kanske 10 000:-/mån. Vet någon hur det skulle funka?
Eftersom csn inte utmäts och heller inte 10 000:-/mån, var och en för sig så att säga.
Får man jobba om man har CSN stöd ?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Ni som läste om min spelvinst för en vecka sedan på runt 400.000 kr och att jag har ett inledande sedan mars så är status följande:

Min pappa tog ett lån på sitt hus och vi har i veckan löst alla mina skulder på nästan en miljon kronor. Ansökan om skuldsanering är tillbakadragen. Jag ska nu betala min pappa 3500 kr i månaden för de pengar jag har lånat honom plus att han kommer få hela min skatteåterbäring.

Kommer fortsatt att följa denna tråd men kanske inte vara lika aktiv som jag varit.

Jag har själv legat sömnlös på nätterna, kallsvettats både här och där inför när räkningarna ska betalas varje månad. Pga mina egna dumheter i sökande efter bekräftelse så lånade jag nästan en miljon i olika blancolån som jag brände på skit ihop med min fru. Några exempel är: Resa till Rhodos, resa x2 till Turkiet, bröllop, renovering av lägenhet, resa till Thailand x2, två Canada Goose jackor och ett liv i lyx och flöd som många kan drömma om. En sak är säker och det är att jag har lärt mig en sjuhelvetes läxa av allt detta plus att min pappa läxade upp mig också när la korten på bordet för honom.

Avslutningsvis så vill jag önska er alla ett stort lycka till - ni kommer att lyckas, bit ihop och kör på! Massa kärlek till er <3 <3 <3
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag frågade tidigare hur det skulle funka med en betalplan på 0:- och att börja plugga med fullt csn och extrajobb på kanske 10 000:-/mån. Vet någon hur det skulle funka?
Eftersom csn inte utmäts och heller inte 10 000:-/mån, var och en för sig så att säga.

Extrajobbet kan vara grund för betalplan, en sån stor skillnad bör borgenärer ompröva på.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hur noggrannt kollar kfm upp en innan inledande?
Är det en snabb överblick där man tex ser att "Okej, hen har den lönen. och dom lånen.. vi börjar med inledande":
Om det är tex 8/10 som får inledande för att sedan när dom kollar vidare så blir det avslag.

Fick avslag direkt efter samtalet när jag skickade in min första ansökan för lite mer än ett år sedan. Men har gjort en jävla resa med att både jobba på mig själv och med allt som rör skulderna m.m.
Vid telefonsamtalet så var det inte särskilt mycket frågor kring detta vad jag hade gjort från förra gången. Dock så sa handläggaren att min ansökan var väldigt bra skriven denna gång.

Så därför undrar jag hur arbetet ungefär går till. :)
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Hur noggrannt kollar kfm upp en innan inledande?
Är det en snabb överblick där man tex ser att "Okej, hen har den lönen. och dom lånen.. vi börjar med inledande":
Om det är tex 8/10 som får inledande för att sedan när dom kollar vidare så blir det avslag.

Fick avslag direkt efter samtalet när jag skickade in min första ansökan för lite mer än ett år sedan. Men har gjort en jävla resa med att både jobba på mig själv och med allt som rör skulderna m.m.
Vid telefonsamtalet så var det inte särskilt mycket frågor kring detta vad jag hade gjort från förra gången. Dock så sa handläggaren att min ansökan var väldigt bra skriven denna gång.

Så därför undrar jag hur arbetet ungefär går till. :)
Vad var skälet till avslag första gången ?
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Vad var skälet till avslag första gången ?

Det var att jag inte hade tagit tag i mitt spelande mer än bara stängt av mig på spelpaus. Behövde ta ytterligare hjälp för att det ska synas att man verkligen vill bli spelfri, och ej ska sätta sig i samma sits igen.
Sedan en bil jag ägde vid den tidpunkten som var värd runt 50tusen. Det var också med i avslaget.

Vid samtalet så undrade han också varför jag inte tagit kontakt med budget- och skuldrådgivaren i min kommun och pratat igenom min situation och tagit hjälp av hen vid min ansökan.
Vet ej om detta var någon som han tog med i sin helhet om avslag. Var nog mer ett råd till nästa gång. :)
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Det var att jag inte hade tagit tag i mitt spelande mer än bara stängt av mig på spelpaus. Behövde ta ytterligare hjälp för att det ska synas att man verkligen vill bli spelfri, och ej ska sätta sig i samma sits igen.
Sedan en bil jag ägde vid den tidpunkten som var värd runt 50tusen. Det var också med i avslaget.

Vid samtalet så undrade han också varför jag inte tagit kontakt med budget- och skuldrådgivaren i min kommun och pratat igenom min situation och tagit hjälp av hen vid min ansökan.
Vet ej om detta var någon som han tog med i sin helhet om avslag. Var nog mer ett råd till nästa gång. :)
Ok kanske klarar mig då, inget spelberoende, bil värd 10-15000kr o är för tillfället trasig både här o där o i min kommun har rådgivare gått i pension o det fanns ingen ersättare fick ja till svar när ja ringde dit ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp