• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hon kommer få betala det själv i fortsättningen tyvärr ! Står du inte som medlånetagare så kan du inte ta med det ju




Fast om mamman har tagit ett lån ÅT hen så ska det visst vara med i ansökan om sanering, medlåntagare eller ej.
Fast det låter lite tokigt kan jag tycka ! Är det verkligen så @Lasseman
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Fast det låter lite tokigt kan jag tycka ! Är det verkligen så @Lasseman

Ja, jag är med nyfiken nu, så allt blir rätt :folded:
Hon tåg lån åt mig, är inte medlåntagare osv.
Så skulle de kolla med henne så har jag inga privata skulder så till henne. Men hur är det, vet att privata skulder är ok men vad anser som privata? Som i detta fallet ? ^^
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Ja, jag är med nyfiken nu, så allt blir rätt :folded:
Hon tåg lån åt mig, är inte medlåntagare osv.
Så skulle de kolla med henne så har jag inga privata skulder så till henne. Men hur är det, vet att privata skulder är ok men vad anser som privata? Som i detta fallet ? ^^
Det är ju det som är en privat skuld. Hon har ju genom ett lån lånat ut dessa pengar till ditt förfogande och då är det en privat skuld. Sen att hon lånat dom och inte tagit dom ur egen ficka har ingen betydelse. Du är ju fortfarande skyldig henne alla pengarna.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja, jag är med nyfiken nu, så allt blir rätt :folded:
Hon tåg lån åt mig, är inte medlåntagare osv.
Så skulle de kolla med henne så har jag inga privata skulder så till henne. Men hur är det, vet att privata skulder är ok men vad anser som privata? Som i detta fallet ? ^^
Du ska uppge det lånet också.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det är ju det som är en privat skuld. Hon har ju genom ett lån lånat ut dessa pengar till ditt förfogande och då är det en privat skuld. Sen att hon lånat dom och inte tagit dom ur egen ficka har ingen betydelse. Du är ju fortfarande skyldig henne alla pengarna.
Fast ska man inte kunna bevisa en överföring skett ? För annars kan man ju helt plötsligt dra in en sambons skulder att hon lånat pengar och gett mig dom och löst hennes del med :) eller att man säger man lånat 400k från en närstående utan några papper eller någonting :)
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Det är ju det som är en privat skuld. Hon har ju genom ett lån lånat ut dessa pengar till ditt förfogande och då är det en privat skuld. Sen att hon lånat dom och inte tagit dom ur egen ficka har ingen betydelse. Du är ju fortfarande skyldig henne alla pengarna.
Ja, de förstår jag! Men då kommer en annan tanke, hur ska de veta att det är så för då hade jag kunnat säga att min syster har lånat mig t.ex. 100 tusen men egentligen inte så fallet utan det hennes lån. Om du är med hur jag tänker.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja, de förstår jag! Men då kommer en annan tanke, hur ska de veta att det är så för då hade jag kunnat säga att min syster har lånat mig t.ex. 100 tusen men egentligen inte så fallet utan det hennes lån. Om du är med hur jag tänker.
Precis det är det jag med menar :) eller ännu högre belopp :)
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Precis det är det jag med menar :) eller ännu högre belopp :)

Det kan man göra och det händer säkert mer än en gång och hur dom kollar det vet jag inte, men det är ju lätt att kolla om personen tagit ett lån på den summan man uppger iaf. Hur som helst ska man uppge även dessa skulder.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Ja, de förstår jag! Men då kommer en annan tanke, hur ska de veta att det är så för då hade jag kunnat säga att min syster har lånat mig t.ex. 100 tusen men egentligen inte så fallet utan det hennes lån. Om du är med hur jag tänker.

Jag vet inte hur eller vad dom kollar upp. Jag vet bara att du ska uppge skulden precis som alla andra eftersom att jag varit i exakt samma sits och har en pågående skuldsanering, om det inte är svar nog så vet jag inte vad mer jag kan säga.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hon kommer få betala det själv i fortsättningen tyvärr ! Står du inte som medlånetagare så kan du inte ta med det ju




Fast om mamman har tagit ett lån ÅT hen så ska det visst vara med i ansökan om sanering, medlåntagare eller ej.

Ja har hon angett som skäl när lånet togs att det var att lösa lån åt sonen så är det förstås ett mindre problem

Det har i alla fall tidigare förekommit att folk anmält in fordringar som varit påhittade i skuldsaneringen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp