• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hon kommer få betala det själv i fortsättningen tyvärr ! Står du inte som medlånetagare så kan du inte ta med det ju
Ok! Tänkte om de ansågs som privat skuld! Men det är bra! Då kommer jag inte ta med det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Att din mamma tagit ett lån är väl inte något som bör påverka din skuldsanering?
Nä, min tanke var att jag skulle tagit med det som privat skuld, men började bli fundersam om det ens är möjligt! Men nu tar jag inte med det! Jag hoppas på OM jag skulle få skuldsanering att eventuellt kunna ge en liten del av det varje månad för de lånet är 8 år nämligen
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nä, min tanke var att jag skulle tagit med det som privat skuld, men började bli fundersam om det ens är möjligt! Men nu tar jag inte med det! Jag hoppas på OM jag skulle få skuldsanering att eventuellt kunna ge en liten del av det varje månad för de lånet är 8 år nämligen
Är det stor månadskostnad ? För inte roligt att låna en närstående betala i 8 år
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Är det stor månadskostnad ? För inte roligt att låna en närstående betala i 8 år
Ja, eller 2000 kr ca därför jag inte vill att hon ska betala men skulle jag få det så skulle jag säkert kunna diskutera fram någon lösning.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja, eller 2000 kr ca därför jag inte vill att hon ska betala men skulle jag få det så skulle jag säkert kunna diskutera fram någon lösning.
Får man fråga hur stort lånet är ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nä, min tanke var att jag skulle tagit med det som privat skuld, men började bli fundersam om det ens är möjligt! Men nu tar jag inte med det! Jag hoppas på OM jag skulle få skuldsanering att eventuellt kunna ge en liten del av det varje månad för de lånet är 8 år nämligen

Finns det något skuldebrev mellan dig och dig så kasnke, att din mamma har ett lån är ju annars ganska ointressant.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Nä, min tanke var att jag skulle tagit med det som privat skuld, men började bli fundersam om det ens är möjligt! Men nu tar jag inte med det! Jag hoppas på OM jag skulle få skuldsanering att eventuellt kunna ge en liten del av det varje månad för de lånet är 8 år nämligen

Har din mamma tagit ett lån ÅT dig i sitt namn, alltså att du har använt pengarna? I så fall ska du visst uppge det i din ansökan.

Min särbo tog ett lån åt mig i sitt namn och är nu med i min skuldsanering. Vi hade inget avtal att visa upp. Du ska uppge ALLA skulder. Så är du skyldig din mamma 170000 så ska det lånet med o saneringen. Men du kommer inte kunna fortsätta betala henne om du får inledande.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hon kommer få betala det själv i fortsättningen tyvärr ! Står du inte som medlånetagare så kan du inte ta med det ju


Hon kommer få betala det själv i fortsättningen tyvärr ! Står du inte som medlånetagare så kan du inte ta med det ju
Fast om mamman har tagit ett lån ÅT hen så ska det visst vara med i ansökan om sanering, medlåntagare eller ej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp