• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
En större spelvinst på nästan 400.000 kr igår. Ska jag skicka in en omprövning eller lägga dessa pengar i en buffert för de kommande fem åren?
Tills du skickar ansökan om omprövningen du kommer att spela bort pengarna och då sätter du dig i en rejält knipa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ni som har två barn, hur mkt får ni ut i månaden, jag testade att en sån man kunde räkna ut och då stog det jag skulle få behålla ca14 tusen, tyckte det var mkt
Vart räknade du ut det?
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Omprövning såklart... :polis:
Klart
Tills du skickar ansökan om omprövningen du kommer att spela bort pengarna och då sätter du dig i en rejält knipa.
Den där vinsten på 40000 kr kan faktiskt ställa till det, jag ska förklara? Nu vet jag inte vad du har i bagaget så att säga, men låt oss säga att jag har 1 milj i skulder och betalar in till KFM 50000 kr om jag vunnit, från det att dom ansåg att jag ej skulle kunna bli skuldfri inom överskådlig framtid till att jag skulle kunna, bara för jag halverat skulden som jag var skyldig.
Klart man ska göra rätt för sig när man kan och undanhåller man spelvinst eller höjd inkomst så ser fodringsägarna detta i din deklaration och då kan din skuldsanering rivas upp. Men det är sunt iallafall att du tänker göra rätt för dig, lycka till och uppdatera gärna hur det gick!
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag tänker att du ger fan i att plocka ut de tills saneringen är färdig
En större spelvinst på nästan 400.000 kr igår. Ska jag skicka in en omprövning eller lägga dessa pengar i en buffert för de kommande fem åren?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Aha, trodde det var typ 2000 kr sammanlagt för barn. Är det per barn då?
Ingenaning, vet bara att det är olika summor beroende på hur gammal dom är så borde vara per barn
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
När man har inledande, får man behålla hela Juni lönen eller gäller det bara om ingen överklagar beslutet?

Hur tyder ni denna text - "du ska fortsätta betala enligt beslutet att inleda skuldsanering fram till din betalningsplan startar". Men räknar man då in betalningsfria månader i detta?
rsz_img_20210531_130031415_2.jpg
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Du får behålla hela juni- och decemberlönen oavsett om det är inledande eller beviljad skuldsanering.
Ja, man räknar in betalningsfria månader i det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp