• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering fusk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det ju exakt det jag menar . TS vi ju anmäla henne för ”fusk” i samband med hennes skuldsanering
Att "anmäla" (tipsa är nog rimligare att kalla det) fusk till berörd myndighet uppmanas, fusket beräknas kosta åtskilliga miljarder om året.
Eftersom inget sker efter beslut om skuldsanering är det upp till sökande att begära omprövning.
Brott anmäls till polisen.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Man räknas inte som sambos om man inte är skriven på samma adress. Vad jag vet.
När räknas man som sambo enligt sambolagen? Sambolagen gäller två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har ett gemensamt hushåll. Det finns alltså inget krav på att man ska vara folkbokförda på samma adress för att man ska anses vara sambos.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
När räknas man som sambo enligt sambolagen? Sambolagen gäller två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har ett gemensamt hushåll. Det finns alltså inget krav på att man ska vara folkbokförda på samma adress för att man ska anses vara sambos.
Jag tänker att gemensamt hushåll har man om man bor tillsammans. Men ok, då vet jag att man inte måste vara skriven på samma adress. Å andra sidan, är man inte det men är ihop så är man särbos.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag tänker att gemensamt hushåll har man om man bor tillsammans. Men ok, då vet jag att man inte måste vara skriven på samma adress. Å andra sidan, är man inte det men är ihop så är man särbos.

Ja men nu var det ju det det handlade om den första början. Pojkvännen hyr ut sin lägenhet i andra hand och bor hos sin tjej, som det lät iaf.
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Att "anmäla" (tipsa är nog rimligare att kalla det) fusk till berörd myndighet uppmanas, fusket beräknas kosta åtskilliga miljarder om året.
Eftersom inget sker efter beslut om skuldsanering är det upp till sökande att begära omprövning.
Brott anmäls till polisen.
Problemet här är att det verken begåtts brott (då syftar jag inte på pojkvännen och och uthyrning av hans lägenhet som han är bokfört på), eller annat att ”tipsa” om. Verkar som TS är förbannad Pga att hen inte får sina 50’ kr och vill sätta dit henne, och därför är hen här och frågar hur hen ska gå tillväga. ”Fusket” kostar miljarder om någon fuskar. Fusket måste kunna bevisas och uppsåt måste styrkas
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
När räknas man som sambo enligt sambolagen? Sambolagen gäller två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har ett gemensamt hushåll. Det finns alltså inget krav på att man ska vara folkbokförda på samma adress för att man ska anses vara sambos.
Var kan man hitta i sambolagen att när man hittar en parter och spenderar till tillsammans genom att titta på film på kvällarna , sänkas man som sambos? Han kanske sover hos henne i 3 dagar och sin mamma i 4 dagar. Ska DU och TS kunna bevisa motsatsen menar du?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp