• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering fusk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Alltså du låter väldigt upprörd över ämnet, har svårt att förstå varför om det inte är självupplevt.

Jag svarade endast på inlägget @Myra skrev för att visa på att man inte behöver vara folkbokförd på samma adress för att kunna räknas som sambos. Jag ska inte bevisa något alls, jag deltar i diskussionen.
Nejdå. Inte upprört alls. Bara konstigt att många inte förstår att det inte alltid begås brott. Många är snabba med att skrika ANMÄL och RING POLISEN. Så fort de inte gillar något eller förstår riktigt hur saker och ting fungerar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Han svarar sakligt på frågeställningen...
Det tycker du ja. Man kan svara saklig utan att vara trist , tradig och drygt. Jag och säker andra tycker annorlunda. Är du snäll och inte tvinga dina åsikter på andra . Hade inte förväntat mig annat från dig då du tycker som han gör.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det tycker du ja. Man kan svara saklig utan att vara trist , tradig och drygt. Jag och säker andra tycker annorlunda. Är du snäll och inte tvinga dina åsikter på andra . Hade inte förväntat mig annat från dig då du tycker som han gör.
Då det är ett forum för diskussion så gör jag just detta, diskuterar.
En juridisk frågeställning ska besvaras med sakargument, inte känsloyttringar.
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Då det är ett forum för diskussion så gör jag just detta, diskuterar.
En juridisk frågeställning ska besvaras med sakargument, inte känsloyttringar.
Då tycker jag att ni lägger ner denna tråkiga attityd. Sakargument kan du ta och glömma då denna är en fråga om det begåtts brott och vad man kan göra för att tipsa den berörda myndighet om detta fusk ni påstår har begåtts. Detta går omöjligt att bevisa även om det skulle läggas orimliga resurser på att utreda/undersöka ”fusket”. Om man lägger ner sina känslor i detta så kan man snabbt konstatera att detta inte kommer leda till något, men istället skriker man ANMÄL , RING MYNDIGHETER, TIPSA.

Känslor…
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Då tycker jag att ni lägger ner denna tråkiga attityd. Sakargument kan du ta och glömma då denna är en fråga om det begåtts brott och vad man kan göra för att tipsa den berörda myndighet om detta fusk ni påstår har begåtts. Detta går omöjligt att bevisa även om det skulle läggas orimliga resurser på att utreda/undersöka ”fusket”. Om man lägger ner sina känslor i detta så kan man snabbt konstatera att detta inte kommer leda till något, men istället skriker man ANMÄL , RING MYNDIGHETER, TIPSA.

Känslor…
Han begår eventuellt folkbokföringsbrott.
Hon har eventuellt fått förändrade förhållanden, utan att ompröva.
Var är känslorna?
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Han begår eventuellt folkbokföringsbrott.
Hon har eventuellt fått förändrade förhållanden, utan att ompröva.
Var är känslorna?
Oavsett vad du tycker och hur många känsloladdade inlägg ni skriver så har hon inte (enligt mig) gjort något fel. ”Eventuellt” är nyckelordet här. Det enda riktiga svar till TS är ”lägg ner dina känslor. Detta forum är ingen bra plats att söka svar om hur du kan sätta dit henne för att hon inte ger tillbaka sina pengar.” Varför lånar man ens någon 50’ utan någon kontrakt eller skuldbrev ? Istället känsloladdat skriker man ”hon/han har EVENTUELLT begått brott” och att man ska anmäla och tips , när man egentligen bara sagt som det är , att lika bra glömma det då det inte finns något sätt att kolla upp detta.
FUSKET MÅSTE STOPPAD . FUSKET KOSTAR MILJARDER .

Känslor , känslor, känslor.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Oavsett vad du tycker och hur många känsloladdade inlägg ni skriver så har hon inte (enligt mig) gjort något fel. ”Eventuellt” är nyckelordet här. Det enda riktiga svar till TS är ”lägg ner dina känslor. Detta forum är ingen bra plats att söka svar om hur du kan sätta dit henne för att hon inte ger tillbaka sina pengar.” Varför lånar man ens någon 50’ utan någon kontrakt eller skuldbrev ? Istället känsloladdat skriker man ”hon/han har EVENTUELLT begått brott” och att man ska anmäla och tips , när man egentligen bara sagt som det är , att lika bra glömma det då det inte finns något sätt att kolla upp detta.
FUSKET MÅSTE STOPPAD . FUSKET KOSTAR MILJARDER .

Känslor , känslor, känslor.

Även om jag anser att fusket måste bekämpas, är det något jag aldrig sagt i denna diskussion.

Du tycker inte att hon har gjort fel, det får stå för dig.

Övriga som vill diskutera och besvara TS frågeställning har fritt fram att göra det, oavsett vad du tycker.
 

Fobanik

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136

Även om jag anser att fusket måste bekämpas, är det något jag aldrig sagt i denna diskussion.

Du tycker inte att hon har gjort fel, det får stå för dig.

Övriga som vill diskutera och besvara TS frågeställning har fritt fram att göra det, oavsett vad du tycker.
Bra. Då kan du trycka på att TS ska tipsa och anmäla och jag kan tycka detta känsloladdad jakt kommer inte leda någonvart.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp