• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Det står ju alltid utförlig anledning under beslutet i "ansökan och utredning" på samma sida.

Det hade du rätt i.

Kronofogdens beslut :
" Du har tagit stora och medvetna risker genom att låna pengar och använda dem till spekulativa investeringar. Att en stor del av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tid talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vi har gjort en helhetsbedöming av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering".


Inte gjort någon bedöming ? Vad är det för jävla skämt instution dom bedriver ? Jag betalar 13.000kr varje månad och har gjort så i 4år + dom tar min bonus på 20k + det jag skulle få tillbaka på skatten vilket är 20-30k varje år = 196.000kr varje år, jag har levt på existenminimum i snart 4 år och min skuld har aldrig minskat utan legat stadigt och pendlat på 900k-1miljon, vad mer begär dom av mig för att jag ska få skuldsanering ? I dagsläget kan jag lika gärna säga upp mig och gå på bidrag, skulden minskar inget så varför knega 40h ? jag kan lika gärna gå på bidrag eller starta eget alternativt flytta utomlands och börja jobba där fogden inte kommer åt mina pengar... så oerhört trött på Sverige och alla jävla politiker och annat skit som förstör detta land och varenda statlig orginastion som är helt efterblivna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Har mailat och frågat, får väl svar om 3veckor...

Nej, jag har inte haft någon kontakt med någon handledare etc, har anlitat skuldsanering.com efter rekommendationer från sambos kompis som också hamnat i ekonomisk knipa, telefonkö i 30min igår så jag provade att maila istället, återstår att se om jag får något vettigare svar eller ej.
Varför anlita och betala för något som du kan göra själv eller få hjälp av kommunens budgetrådgivare?
Under första meningen finns utförligare förklaring varför du fått avslag på din ansökan....där ser du vad du behöver göra för att ha större chans i framtiden att få beviljat.
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Varför anlita och betala för något som du kan göra själv eller få hjälp av kommunens budgetrådgivare?
Under första meningen finns utförligare förklaring varför du fått avslag på din ansökan....där ser du vad du behöver göra för att ha större chans i framtiden att få beviljat.
Kronofogdens beslut :
" Du har tagit stora och medvetna risker genom att låna pengar och använda dem till spekulativa investeringar. Att en stor del av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tid talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vi har gjort en helhetsbedöming av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering".
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Det hade du rätt i.

Kronofogdens beslut :
" Du har tagit stora och medvetna risker genom att låna pengar och använda dem till spekulativa investeringar. Att en stor del av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tid talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vi har gjort en helhetsbedöming av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering".


Inte gjort någon bedöming ? Vad är det för jävla skämt instution dom bedriver ? Jag betalar 13.000kr varje månad och har gjort så i 4år + dom tar min bonus på 20k + det jag skulle få tillbaka på skatten vilket är 20-30k varje år = 196.000kr varje år, jag har levt på existenminimum i snart 4 år och min skuld har aldrig minskat utan legat stadigt och pendlat på 900k-1miljon, vad mer begär dom av mig för att jag ska få skuldsanering ? I dagsläget kan jag lika gärna säga upp mig och gå på bidrag, skulden minskar inget så varför knega 40h ? jag kan lika gärna gå på bidrag eller starta eget alternativt flytta utomlands och börja jobba där fogden inte kommer åt mina pengar... så oerhört trött på Sverige och alla jävla politiker och annat skit som förstör detta land och varenda statlig orginastion som är helt efterblivna.

Vad är det för spekulativa investeringar du gjort? Å när tog du senaste lånet? Verkar dom punkterna hela ansökan faller på
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kronofogdens beslut :
" Du har tagit stora och medvetna risker genom att låna pengar och använda dem till spekulativa investeringar. Att en stor del av dina skulder har uppkommit på detta sätt och nära i tid talar starkt emot en skuldsanering för dig.
Vi har gjort en helhetsbedöming av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.

I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering".
Jag skulle låta det gå en tid till och sen söka igen.
Vad för risker har du tagit och när var senaste?
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Det är ju inte nära i tid. 2019 ansågs inte som "nära i tid" när jag gjorde min senaste ansökan i år.
Som sagt, har gett upp allt hopp om Sverige för längesen, masskjutningar, gruppvåldtäkter och idioter till politiker som stänger kärnkraft och tror nå jävla vindsnurror ska kunna ersätta skiten.
Har du fått skuldsanering ?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
2015-2016 är inte så nära i tid, lite märkligt faktiskt. Men vad är det för spekulativa investeringar du gjort? Beslutet verkar grunda sig till stora delar på investeringarna.
Att de inte kollat om du är insolvens är inget märkligt eftersom de först kollar om det är skäligt att bevilja dig sanering. Om de ansett att det fanns skäl så hade de i nästa steg kollat om du var insolvens. Hur stor skuld har du?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp