• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Angående allas frågor så håller jag med om att jag inte kan få beslut samtidigt som förslag då de kan motsätta sig, men eftersom det står ordet Beslut i ett stycke i dokumentet så har de iaf inte avslagit mig.

”Kronofogden bedömer att det är skäligt att bevilja dig skuldsanering” står det

däremot har inte beslutet vunnit laga kraft än och det är det jag väntar på nu, att det ska synas på POIT

vidare så handläggaren på kfm att det är ytterst ovanligt att borgenärerna motsätter sig mot kfm förslag, och även om de gör det så kan kfm ”köra över” dem ändå.

med tanke på att jag nog iaf har betalat nästan en halv miljon i räntor totalt sen 2006 så är jag väldigt imponerad av kfm utredning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Angående allas frågor så håller jag med om att jag inte kan få beslut samtidigt som förslag då de kan motsätta sig, men eftersom det står ordet Beslut i ett stycke i dokumentet så har de iaf inte avslagit mig.

”Kronofogden bedömer att det är skäligt att bevilja dig skuldsanering” står det

däremot har inte beslutet vunnit laga kraft än och det är det jag väntar på nu, att det ska synas på POIT

vidare så handläggaren på kfm att det är ytterst ovanligt att borgenärerna motsätter sig mot kfm förslag, och även om de gör det så kan kfm ”köra över” dem ändå.

med tanke på att jag nog iaf har betalat nästan en halv miljon i räntor totalt sen 2006 så är jag väldigt imponerad av kfm utredning
Det syns inte på POIT när det vunnit laga kraft. Ditt skuldsaldo kommer vara nollat på KFM (mina sidor) när det vunnit laga kraft.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Angående allas frågor så håller jag med om att jag inte kan få beslut samtidigt som förslag då de kan motsätta sig, men eftersom det står ordet Beslut i ett stycke i dokumentet så har de iaf inte avslagit mig.

”Kronofogden bedömer att det är skäligt att bevilja dig skuldsanering” står det

däremot har inte beslutet vunnit laga kraft än och det är det jag väntar på nu, att det ska synas på POIT

vidare så handläggaren på kfm att det är ytterst ovanligt att borgenärerna motsätter sig mot kfm förslag, och även om de gör det så kan kfm ”köra över” dem ändå.

med tanke på att jag nog iaf har betalat nästan en halv miljon i räntor totalt sen 2006 så är jag väldigt imponerad av kfm utredning

Du kommer få besked via Kivra ( om du har det) från kf om du blir beviljad sanering sen har borgenärerna 3 veckor på sig att överklaga och om ingen gör det så är det klart sen. Ingenting syns i poit förrän kf sagt sitt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Angående allas frågor så håller jag med om att jag inte kan få beslut samtidigt som förslag då de kan motsätta sig, men eftersom det står ordet Beslut i ett stycke i dokumentet så har de iaf inte avslagit mig.

”Kronofogden bedömer att det är skäligt att bevilja dig skuldsanering” står det

däremot har inte beslutet vunnit laga kraft än och det är det jag väntar på nu, att det ska synas på POIT

vidare så handläggaren på kfm att det är ytterst ovanligt att borgenärerna motsätter sig mot kfm förslag, och även om de gör det så kan kfm ”köra över” dem ändå.

med tanke på att jag nog iaf har betalat nästan en halv miljon i räntor totalt sen 2006 så är jag väldigt imponerad av kfm utredning
Kfm bedömmer att det är skäligt men det är inte detsamma som ett beslut.
Beslut kommer när alla godkänt betalplanen om alla gör det.
Efter beslut ytterligare tre veckor innan det vunnit laga kraft.
När beslut tagits står det i poit men inte när det vunnit laga kraft.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Kfm bedömmer att det är skäligt men det är inte detsamma som ett beslut.
Beslut kommer när alla godkänt betalplanen om alla gör det.
Efter beslut ytterligare tre veckor innan det vunnit laga kraft.
När beslut tagits står det i poit men inte när det vunnit laga kraft.
Japp det vet jag, men jag behöver iaf inte oroa mig för att få avslag eller hur ?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Grattis kompis, vad glad jag blir!
Hur såg dina förutsättningar ut?

spelmissbruk?
Lån?
Senaste lånet?
Inkomst?
Barn?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
@DenSkuldsatteMannen
Har du blivit nekad sanering innan? Iså fall hur många ggr och vad var skälet till att bli beviljad nu? Har själv blivit nekad 2 ggr å ska ansöka för 3e gång snart när ja orkar..
Grattis å hoppas allt går bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp