• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Grattis!
Hur gick du tillväga ?

Har själv ansökt om skuldsanering två gånger och har skulder i klass med dina, men fått avslag bägge gångerna, betalar i dagsläget 13.000kr varje månad, har gjort så i snart 4år och skulderna verkar inte minska alls, allt känns hopplöst.
Vad står det som orsak till dina avslag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Vad står det som orsak till dina avslag?
"Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig."

Jag har tagit hjälp av skuldsanera.com, dom fixade alla pappren och vi skickade in ansökan om skuldsanering vilket avslogs och vi har nu överklagat. Det känns inte ens som dom har kollat på mina uppgifter etc, jag har alltså betalat 13.000kr i 4+år och skulden ligger och pendlar på över miljonen hela tiden, jag har alltså nästan betalat in 500k och det händer INGENTING, allt känns bara så hopplöst, vad ska man göra ? Jag är så oerhört trött på att vara duktig och göra rätt för sig när man får ingenting tillbaka, jag läste i ett annat inlägg om att man kan be sin sambo skicka in en "skuld" till kronofogden och på så vis betalar dom henne först, är det någon som har provat detta ? Jag ser ingen mening med att fortsätta betala 13.000kr varje månad om det inte händer något, jag kan lika gärna flytta till ett annat land och arbeta på Mcdonalds, då får jag iaf behålla full lön, nu känns det bara så hopplöst att gå till jobbet och få ut mindre än 50%, vet inte hur länge till jag orkar fortsätta i samma bana...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Varför nekades du skuldsanering, förstår att det handlar om skäligheten beror det på att dom räknar med att det ska ta mindre än tio år för dig att bli skuldfri?

Överklaga?
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Varför nekades du skuldsanering, förstår att det handlar om skäligheten beror det på att dom räknar med att det ska ta mindre än tio år för dig att bli skuldfri?

Överklaga?
Som sagt, vet ej varför dom nekade mer än den flummiga förklaringen jag fick, Jag har överklagat, men det lär väl dröja 3 månader innan man får svar igen, skickade in första ansökan om skuldsanering i början av augusti och hoppades såklart det skulle bli godkänt och klart innan December så man skulle få hela December lönen och kunna unna barnen en bra jul, men icke...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Kan du inte ringa din handläggare och fråga?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Som sagt, vet ej varför dom nekade mer än den flummiga förklaringen jag fick, Jag har överklagat, men det lär väl dröja 3 månader innan man får svar igen, skickade in första ansökan om skuldsanering i början av augusti och hoppades såklart det skulle bli godkänt och klart innan December så man skulle få hela December lönen och kunna unna barnen en bra jul, men icke...
kan du ange exakt vad kronofogden skrev i sin motivering till avslaget.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
”Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig."
Det där känns som att ganska kort och ej motiverande svar från KFM, har du varit "aktiv" under handläggningstiden så att säga med din handledare?
Du borde kunna begära ett bättre svar än det där luddiga svaret, de ska ta hänsyn till HELA din ekonomi och även din sambos inkomst påverkar.
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Kan du inte ringa din handläggare och fråga?
Har mailat och frågat, får väl svar om 3veckor...
Det där känns som att ganska kort och ej motiverande svar från KFM, har du varit "aktiv" under handläggningstiden så att säga med din handledare?
Du borde kunna begära ett bättre svar än det där luddiga svaret, de ska ta hänsyn till HELA din ekonomi och även din sambos inkomst påverkar.
Nej, jag har inte haft någon kontakt med någon handledare etc, har anlitat skuldsanering.com efter rekommendationer från sambos kompis som också hamnat i ekonomisk knipa, telefonkö i 30min igår så jag provade att maila istället, återstår att se om jag får något vettigare svar eller ej.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Har mailat och frågat, får väl svar om 3veckor...

Nej, jag har inte haft någon kontakt med någon handledare etc, har anlitat skuldsanering.com efter rekommendationer från sambos kompis som också hamnat i ekonomisk knipa, telefonkö i 30min igår så jag provade att maila istället, återstår att se om jag får något vettigare svar eller ej.

Det står ju alltid utförlig anledning under beslutet i "ansökan och utredning" på samma sida.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp