• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering beviljad !!! SÅ lycklig nu

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
2015-2016 är inte så nära i tid, lite märkligt faktiskt. Men vad är det för spekulativa investeringar du gjort? Beslutet verkar grunda sig till stora delar på investeringarna.
Att de inte kollat om du är insolvens är inget märkligt eftersom de först kollar om det är skäligt att bevilja dig sanering. Om de ansett att det fanns skäl så hade de i nästa steg kollat om du var insolvens. Hur stor skuld har du?
Investerade i aktier.
i dagsläget är den på 1miljon ganska exakt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Förstår inte riktigt, definierar dom 2015-2016 som närtid är det ju skumt? Du kanske borde överklaga detta istället för att söka ny skuldsanering.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Förstår inte riktigt, definierar dom 2015-2016 som närtid är det ju skumt? Du kanske borde överklaga detta istället för att söka ny skuldsanering.
Återigen bevisar detta för mig att allt handlar om vilken handläggare man får! Tycker det är så dåligt att dom kan resonera så olika! Vissa får skuldsanering med skulder tagna bara några månader innan medans andra inte får när det gått flera år...vissa får som arbetssökande eller om dom jobbar deltid medans andra inte får det. Dom borde ha tydligare riktlinjer att gå efter och INTE efter vad handläggaren tycker!
Själv fått avslag 3 gånger för att jag endast jobbade 70%, sista ansökan var jag tom inskriven på arbetsförmedlingen och sökte aktivt extra jobb...men INTE ens det räckte tyckte dom.
Idag gör det mig inget då jag genom hårt arbete och slit lyckats betala bort en stor del av mina skulder även om jag har en bit kvar.
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Håller helt med dig.
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Förstår inte riktigt, definierar dom 2015-2016 som närtid är det ju skumt? Du kanske borde överklaga detta istället för att söka ny skuldsanering.
Jag har överklagat, skickade in ansökan om överklagan för snart 3 veckor sedan och inte hört ett knyst, mailade dom igår och frågade hur det gick, får väl svar lagom till midsommar...
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Återigen bevisar detta för mig att allt handlar om vilken handläggare man får! Tycker det är så dåligt att dom kan resonera så olika! Vissa får skuldsanering med skulder tagna bara några månader innan medans andra inte får när det gått flera år...vissa får som arbetssökande eller om dom jobbar deltid medans andra inte får det. Dom borde ha tydligare riktlinjer att gå efter och INTE efter vad handläggaren tycker!
Själv fått avslag 3 gånger för att jag endast jobbade 70%, sista ansökan var jag tom inskriven på arbetsförmedlingen och sökte aktivt extra jobb...men IBTE ens det räckte tyckte dom.
Idag gör det mig ibget dom jag genom hårt arbete och slit lyckats betala bort en stor del av mina skulder även om jag har en bit kvar.
Är inte ett dugg förvånad när det kommer till statliga saker längre, rena rama lekstugan. Samma sak med min sambo som inte är Svensk medborgare, har jobbat 2 jobb varje dag sen hon kom hit 2018, vart utvisad förra året, medans kaosblattar och bidragsturister får vara kvar fick hon inte det, tack och lov hade hon släkt i Italien och fick således italienskt medborgarskap på mindre än en månad och kunde komma tillbaka till Sverige.
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Det måste ju finnas någon slags grundmall att gå efter, det kan ju inte vara upp till varje anställd att tolka/bestämma hur dom känner just för dagen, hur skulle det fungera i resten av samhället ? En polis tycker du ska åka dit för fortkörning när du kör 45km/h på en 50 väg ?!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag har skrivit det flera gånger tidigare i andra trådar. Tycker det är helt sinnessjukt att det är fritt fram för tolkning beroende på handläggaren just. Inget ramverk inga direktiv.

Jag har sett folk bli beviljade med 600.000 i skuld fast dom tjänar bra och har nya skulder - har sett folk med flera miljoner gamla skulder nekas.

Har en bekant som hade 250.000 i skuld efter ett bedrägeri han har skuldsanering medan många som kämpat röven av sig i flera år inte beviljas.

Tycker det är häpnadsväckande faktiskt.
 

mcdonkey

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
19 December 2022
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
14
Poäng
51
Fick precis svar från kronofogden:


Hej!

Din överklagan har inkommit och ärendet är nu skickat till Falu Tingsrätt, Ä 4418-xx .
Kontakta dem för mer information.


Med vänlig hälsning
Anette I Larsson”

suck…
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag har skrivit det flera gånger tidigare i andra trådar. Tycker det är helt sinnessjukt att det är fritt fram för tolkning beroende på handläggaren just. Inget ramverk inga direktiv.

Jag har sett folk bli beviljade med 600.000 i skuld fast dom tjänar bra och har nya skulder - har sett folk med flera miljoner gamla skulder nekas.

Har en bekant som hade 250.000 i skuld efter ett bedrägeri han har skuldsanering medan många som kämpat röven av sig i flera år inte beviljas.

Tycker det är häpnadsväckande faktiskt.

Jag tror att kfm tittar på följande vid en ansökan om skuldsanering:

* Betalningsförmåga (lön)
* Vad du har för jobb (tjänst / företag)
* Hur stora är skulderna inklusive ränta
* Hur gammal du är
* När, hur och varför uppkom skulderna

Sedan gör dom en samlad bedömning helt enkelt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp