• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Jag orkar inte tjafsa med dig. Huvudregeln är att man begär dröjsmålsränta. Du tipsade om det förträffliga i att inte räkna med det. Det är vilseledande.
Den som undrade får väl göra vilka glädjekalkyler som helst. Jag tycker det är bättre med realistiska kalkyler. I det här fallet inte så realistiskt att inte räkna med dröjsmål.

Du har fortfarande inte kollat vad ränta i dröjsmål var. Den kan vara avtalad till samma räntesats som utlåningsräntan är väldigt hög.

Jag har redogjort för mina erfarenheter här, vilket forumet är till för? Jag har cirka 15 års erfarenhet av att vara ”kund” till kfm, erfarenheter som jag gärna delar med mig av. Att vi alla här delar med oss i god anda, är väl meningen med forumet.

Men att bli påhoppad här, att någon påstår att jag ljuger och jag har fel. Det känns inte särskilt roligt, på ett forum där vi alla kämpar för att må bättre.
Översitteri kallas det, tänk gärna på det framöver. Dela gärna med dig av dina egna erfarenheter istället, så berikar vi forumet i god ton.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Då så, då är det inte fel att hävda att låneräntan kan vara utgångspunkt.
När jag hade löneutmätning så hade jag 24 olika skulder som hamnade hos KFM, jag fick dröjsmålsränta på samtliga, kollade i mitt Excelark som jag sparat. Många ökade med 8 procentenheter och några till och med med mer.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fanns en 43 tums tv av lågprismärket Skantic från Netonet, på Kfm:s auktionssida för några dagar sen, den hade ett utropspris på 600 kr och inte direkt av nyare modell... Så man kan nog bli av med både och det ena... Så man kan ju undra hur mycket det blev kvar när kostnaderna är avräknade?
Oftast är det när man tömmer hela bohag att billigare saker kommer ut till auktion.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
När jag hade löneutmätning så hade jag 24 olika skulder som hamnade hos KFM, jag fick dröjsmålsränta på samtliga, kollade i mitt Excelark som jag sparat. Många ökade med 8 procentenheter och några till och med med mer.

Fint att du delar med dig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
När jag hade löneutmätning så hade jag 24 olika skulder som hamnade hos KFM, jag fick dröjsmålsränta på samtliga, kollade i mitt Excelark som jag sparat. Många ökade med 8 procentenheter och några till och med med mer.
Precis var det jag försökte förklara häromdagen när någon här höll fast vid att lagen om räntetak gällde även vid löneutmätning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp