• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Är det någon som vet hur uc:n påverkas i samband med blancolån kontra inkomst? Alltså, nu idag har jag ca 522000 i blanco, vilket innebär ca 134% av inkomst. När kan jag räkna med att uc:n blir bättre just pga att skulderna minskar? Känns som att det kommer att ta lååååång tid, kanske inte förrän jag kommer under årsinkomsten i skulder. (Sen kommer ju andra saker påverka uc:n till det bättre, men nu tänkte jag enbart på just storleken på lånen).
Man kan ha väldigt bra uc-betyg fastän man är belånad över årsinkomsten. Räntan du blir erbjuden är ganska proportionell mot din belåningsgrad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dvx06

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
24 Mars 2022
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
Min uc gick från 25% dåligt till 11% mindre bra.
Två ff går ut imorgon så hoppas den går ner ytterligare
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Ingen förändring för mig. Hade 8.6% för en vecka sen, och har samma idag. Trots att en ff försvann idag, så att jag är nere på 2. Nästa ff försvinner den 22 juni, och sista den 2 juli.

Jag förväntar mig ingen förändring alls när det händer.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Uc uppdaterar en större uppdatering varannan månad
nej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste åren
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
nej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste åren
Precis så är det för mig
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
nej, uppdateras ju varje månad, men historiken över krediterna visas för varannan månad, ena månaden jämna månader och månaden efter ojämna månader. det är i alla fall vad jag har trott senaste åren
Det var så jag menade.
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Det var så jag menade.
Den visar alltid den senaste månaden följt av jämna eller ojämna. Nu var det uppdaterat och då är det maj och sedan varannan neråt. Nästa månad kommer det stå Juni och de andra neråt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp